Kia a anunțat că în cursul anului 2021 a vândut la nivel global 2.777.056 de automobile, ceea ce înseamnă o creștere de 6,5% față de 2020. Unul dintre principalii factorii care au determinat această creștere a reprezentat-o aprovizionarea continuă cu semiconductori.
Vânzările producătorului asiatic pe piețele din afara Coreei de Sud au fost cu 9,1% mai mari comparativ cu 2020, până la 2.242.040 de unități. Vânzările pe piața locală au totalizat 535.016 de vehicule.
În decembrie, însă, vânzările globale ale mărcii coreene au înregistrat o scădere de 4,0 % față de aceeași lună a anului anterior, până la 208.965 de mașini.
În ceea ce privește modelele comercializate, noua generație Sportage s-a situat în fruntea topului vânzărilor globale din 2021. SUV-ul coreenilor s-a vândut în 363.630 de unități.
Acesta a fost urmat de un alt SUV, Seltos, cu 298.737 de unități și de sedanul Forte (cunoscut în Coreea de Sud sub numele de K3) cu 240.627 de unități.
Creșterea vânzărilor totale în 2021 înregistrată de Kia este urmare a strategiilor eficiente de management al lanțului de aprovizionare. Un alt factor l-a reprezentat lansarea cu succes a noilor modele, inclusiv modelul cu zero emisii EV6.
În cursul acestui an Kia va lansa mai multe noi modele. Este vorba despre Kia EV6 GT și noul Niro. Astfel, coreenii își respectă angajamentul de a deveni un furnizor de soluții de mobilitate sustenabilă.
La capitolul vânzări, Kia intenționează să mențină cel puțin același ritm și în 2022. Coreenii vor reduce la minimum impactul întreruperilor în lanțul de aprovizionare prin planuri de producție optimizate. Va fi asigurată în același timp întâietatea pe piața mondial a vehiculelor cu zero emisii prin gama sa unică de mobilitate electrificată.
În 2022, Kia țintește vânzări globale de 3,15 milioane de automobile. Pe regiuni, Kia se așteaptă să comercializeze 562.000 de unități pe piața sud-coreeană și 2,59 milioane de automobile pe piețele din afara țării.
Sursa: Kia