Vânzările de maşini noi în Europa – septembrie 2010
Ajutoarele guvernamentale au fost sistate, programele de tip
„Rabla” închise, iar rezultatul, în ce priveşte vânzările de maşini
noi, este următorul: în septembrie 2010 se înregistrează,
pe plan european, o scădere de 9,6% faţă de aceeaşi lună din
2009.
În luna septembrie din 2010 au fost vândute 1,22 milioane de
maşini noi pe Bătrânul Continent (în ţările UE), majoritatea
pieţelor auto puternice nereuşind să revină pe un trend ascendent –
deşi începutul toamnei înseamna, până acum, o creştere a vânzărilor
de maşini noi.
Mai mult, septembrie este, practic, a şasea lună
consecutivă de regres a pieţei, comparativ cu 2009, iar
scăderea faţă de primele 9 luni din 2009 se cifrează la un deloc
îmbucurător procent de 4,3%. În practică, pesimismul este mai
reţinut, deoarece comparaţia se face cu anul trecut, când
programele de tip „Rabla” şi ajutoarele substanţiale guvernamentale
au umflat, practic, cifrele de vânzări peste limita normală.
Pe piaţa auto din Germania, regresul atinge cota de
17,8%, în Italia regresul este de 18,9%, iar în Franţa mai
mic,de 8,2%. Toţi marii constructori sunt pe minus, raportat la
luna septembrie din 2009: grupul Volkswagen are doar -5%, grupul
PSA scade cu 7,3%, însă alţi grei ai pieţei auto au foarte mult de
suferit: Ford înregistrează o scădere a vânzărilor de
20,1%, iar Toyota de 21,3%.
Există şi unele excepţii, cum ar fi Daimler (creştere de 6,5%)
sau Mitsubishi (+38,4%), dar, per ansamblu, piaţa auto
europeană întârzie să intre pe panta ascendentă la care speră toată
lumea.