Piaţa auto europeană se pare că va încheia anul 2010 pe
minus faţă de 2009 – luna noiembrie, penultima din acest
an, nu face altceva decât să confirme performanţele mai slabe de
vânzări faţă de 2010.
Totuşi, dacă ne raportăm la luna octombrie, se remarcă o
foarte uşoară creştere, de 0,68%, vânzările ajungând de la
1.061.97 unităţi la 1.069.268 luna trecută. Este vorba despre
maşinile vândute în cele 27 de ţări care aparţin Uniunii
Europene.
Cele mai mari vânzări de maşini au fost înregistrate pe
pieţele importante din Germania, Franţa şi Italia, unde
vânzările au crescut uşor faţă de octombrie. Dacă ne raportăm la
TOP 10 pieţe auto europene, doar în Olanda şi Belgia se
înregistrează scăderi.
În ce priveşte mărcile, se pare că 2010 se va încheia ca
„anul Volkswagen”, deoarece, şi în luna noiembrie 2010,
constructorul german reuşeşte să se menţină pe prima poziţie, cu
117.557 maşini noi vândute, deşi, per total, a vândut cu 9.000
unităţi mai puţin faţă de octombrie.
În TOP 5, nemţii sunt urmaţi de francezii de la Renault (90.840
maşini, cu 400 de unităţi mai puţin ca în octombrie), de Ford şi de
Opel, care devansează, în noiembrie, firma Peugeot.
Dacă în octombrie triada germană premium era condusă de Audi, la
o diferenţă infimă faţă de BMW, în noiembrie Audi este
devansat atât de bavarezi, cât şi de Mercedes, care
reuşesc o creştere mai mare a vânzărilor.
Deşi în octombrie Dacia se situa pe locul 15, cu 21.800 de
unităţi, imediat după Hyundai, iată că, în noiembrie, chiar
dacă vânzările cresc la 24.647 unităţi, constructorul român este
devansat de SEAT, care reuşeşte să depăşească bariera
celor 25.000 unităţi vândute într-o lună.