Vânzările de maşini noi în Europa: 2010 vs 2009

Publicat: 19 01. 2011, 11:49

De la început trebuie remarcat progresul foarte bun al
mărcii Renault, care ocupă poziţia a doua în clasamentul
constructorilor din Europa
. Un rezultate bun, deoarece
Renault este contorizată separat de Dacia, „marca-fiică” a
concernului francez clasându-se pe un foarte bun loc 16 în
clasamentul european, la o diferenţă de numai 150 de unităţi faţă
de rivalul coreean KIA. Totuşi, marca românească mai are mult până
să ajungă la nivelul Skoda, care are vânzări duble, fiind plasată
pe locul 12.

De fapt, dacă ne referim la TOP 10 din acest clasament,
doar BMW, Renault şi Audi au înregistrat rezultate mai bune decât
în 2009
. Volkswagen, care rămâne cea mai vândută marcă din
Europa şi în 2010, înregistrează un regres al vânzărilor destul de
important, de 6,6%. Concurenţa germană, Ford şi Opel, nu stă nici
ea mai bine, dar măcar aceste branduri populare ocupă poziţii bune
în TOP 5, devansându-i pe francezii de la Peugeot şi Citroen.

De menţionat poziţionarea foarte bună a triadei premium
germane Audi, BMW, Mercedes (în această ordine)
, care
ocupă ultimele poziţii din TOP 10, imediat după Fiat, italienii
având cea mai mare scădere faţă de 2009 raportat la principalii
competitori. Japonezii nu stau pe roze: Toyota, Suzuki, Honda şi
Mazda înregistrează un regres considerabil faţă de 2009, doar
Nissan şi Mitsibishi fiind pe plus.

Însă o idee mai clară despre evoluţia pieţei auto din Europa în
2010 faţă de 2009 vă puteţi face din tabelul comparativ de mai
jos: