Vânzările de maşini noi în China în 2010
În 2010, China a devenit, oficial, ce mai mare piaţă de
desfacere pentru maşini noi, cu un total
de 18,06 milioane de autovehicule înmatriculate – ceea ce înseamnă
o creştere a vânzărilor de 32,3% faţă de 2009. Iată, practic, de ce
marii producători auto şi-au arătat interesul pentru această piaţă
încă de acum 20 de ani.
Din cele peste 18 milioane de autovehicule vândute, 13,7
milioane sunt autoturisme şi maşini de teren, restul fiind
utilitare şi camioane. Foarte interesant este faptul că
producţia auto din China a ajuns în 2010 la 18,26 milioane de
maşini, cu 33,4% mai mult decât în 2009.
În ce priveşte cele mai vândute mărci din China în
2010, iată un TOP 20 dominat de Volkswagen. Surprinşi? Nu
ar trebui, deoarece germanii sunt printre cei mai vechi
constructori auto care au prins rădăcini în China.
TOP 20 MĂRCI AUTO CHINA 2010
- VW – 1.472.535
- Toyota – 775.245
- Hyundai – 703.008
- Nissan – 681.360
- Honda – 646.355
- Chery – 627.263
- Buick – 543.377
- BYD – 519.775
- Chevrolet – 494.665
- FAW – 431.121
- Geely – 414.121
- Kia – 333.028
- Great Wall – 313.439
- Ford – 304.103
- Suzuki – 275.672
- Mazda – 225.378
- Citroën – 224.001
- Audi – 204.067
- JAC – 199.491
- Skoda – 190.300
Probabil nemţii sunt cu atât mai mulţumiţi datorită faptului că
atât Audi, cât şi Skoda, au reuşit performanţe de vânzări destul de
bune, grupul german consolidându-şi o foarte bună poziţie pe piaţa
auto chineză. Prin comparaţie, Toyota şi Hyundai au reuşit să vândă
împreună câ Volkswagen…
Dintre primele 10 mărci cu vânzările cele mai bune în 2010, trei
sunt japoneze (Toyota, Nissan şi Honda), două provin din Coreea
(Hyundai şi Chevrolet), iar trei sunt mărci autohtone (Chery, BYD
şi FAW). Totuşi, toate mărcile au uzine în China şi modele dedicate
pieţei chinezeşti.
În ce priveşte topul celor mai vândute modele în China
în 2010, din nou se remarcă prezenţa mai multor modele
Volkswagen – în primul rând VW Lavida, o maşină concepută special
pentru piaţa chineză. Totuşi, cel mai vândut model din China rămâne
unul autohton: BYD F3.
TOP 20 MODELE CHINA 2010
- BYD F3 – 263.947
- VW Lavida – 251.615
- Hyundai Elantra Yuedong – 233.344
- VW Jetta – 224.523
- Buick Excelle – 222.494
- VW Santana – 210.144
- FAW Xiali – 198.680
- Chevrolet Cruze – 187.737
- VW Bora – 172.537
- Ford Focus – 172.270
- Toyota Corolla – 172.053
- Honda Accord – 171.679
- Toyota Camry – 161.410
- Chery QQ – 157.061
- Nissan Tiida – 153.906
- Hyundai Elantra – 152.641
- BYD F0 – 148.457
- Nissan Bluebird Sylphy – 142.511
- Nissan Teana – 140.842
- Honda City – 132.635
Cei de la Volkswagen au nu mai puţin de 4 reprezentanţi între
primele cele mai vândute 10 modele din China în 2010: Lavida,
Jetta, Santanta şi Bora (Jetta şi Santana fiind deja modele
învechite moral, bazate pe generaţii de acum 20 de ani ale lui
Passat, respectiv Golf).
Mai fac o figură foarte bună modele precum Hyundai Elantra,
Buick Excelle sau Chevrolet Cruze şi Ford Focus, în timp ce
producătorii autohtoni sunt prezenţi cu numai două modele în TOP
10: BYD F3 (care aminteşte de precedenta generaţie Toyota Corolla)
şi FAW Xiali.