Faţă de luna noiembrie din 2011, anul acesta cea de-a 11-a lună marchează o scădere dramatică de 10,3%, echivalentă cu un număr de 965.000 de maşini noi comercializate pe plan european. Practic, în primele 11 luni ale lui 2012 se înregistrează o scădere de 7,6% a vânzărilor de maşini noi faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, un minim istoric din 1993 încoace.
Doar în Marea Britanie noiembrie a însemnat o creştere de 11,3%, în rest pieţele auto majore din Europa fiind pe minus: -3,5% în Germania, -19,2% în Franţa, -20,1% în Italia sau -20,3% în Spania.
Topul celor mai vândute mărci în noiembrie 2012 arată astfel (în paranteză evoluţia procentuală faţă de noiembrie 2011):
Cu excepţia a doi producători premium, BMW şi Mercedes-Benz, restul mărcilor se află pe minus în 2012, cele mai mari scăderi faţă de noiembrie 2011 înregistrându-le Renault, Citroen, Peugeot şi Opel.
Volkswagen, în ciuda faptului că resimte criza, rămâne un adevărat titan raportat la urmăritori, fiind singurul producător cu vânzări de peste 100.000 de unităţi pe lună. Interesantă şi lupta greilor premium, condusă în noiembrie 2012 de Audi, urmat la mică distanţă de BMW, în timp ce Mercedes-Benz este sub bariera celor 50.000 de unităţi lunar.
Fiat reuşeşte să ”prindă” ultima poziţie a acestui top în noiembrie 2012, iar cehii de la Skoda le suflă în ceafă japonezilor de la Toyota, la o diferenţă de numai 150 de exemplare (Skoda – 35.800 maşini, Toyota – 35.950 maşini).
Nici Dacia nu o mai duce aşa de bine în Europa ca în anii precedenţi, în noiembrie 2012 înregistrând vânzări de 18.808 exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 25,7% faţă de luna noiembrie a anului 2011. În schimb, în primele 11 luni din 2012 Dacia are o scădere de numai 5,6%, faţă de 22,3% în cazul Renault.
Iată în continuare topul celor mai vândute modele noi în Europa în noiembrie 2012:
VW Golf rămâne cel mai vândut model şi în noiembrie, ba chiar are vânzări mai bune decât în octombrie. Tot pe plus, faţă de octombrie, sunt şi cele două modele Opel, Corsa şi Astra, care rămân la jumătatea clasamentului.
O schimbare majoră în noiembrie o reprezintă urcarea lui Renault Clio până pe a treia poziţie, devansând VW Polo. Totuşi, dacă ne uităm la exemplul lui Peugeot 208, care a înregistrat în noiembrie un minus de 38% faţă de luna precedentă, rămânem circumspecţi, deoarece s-ar putea să fie vorba doar de un boom de moment, datorat lansării pe piaţă a maşinii.
Mai remarcăm revenirea în TOP 10 a lui VW Passat, care îl elimină din primii zece pe Fiat Panda. Practic, Volkswagen se găseşte din nou în situaţia de a avea trei modele în topul celor mai vândute zece.