Vânzările de maşini diesel ameninţă maşinile electrice şi hibride în SUA

Publicat: 19 04. 2012, 16:12

Se pare că germanii de la grupul Volkswagen au pariat curect pe evoluţia maşinilor diesel peste ocean, deoarece vânzările de autoturisme cu motoare cu aprindere prin compresie cresc în SUA. Ba chiar mai mult decât se aşteptau analiştii americani.

Astfel, primul trimestru din 2012 arată o creştere de 35% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, ceea ce, dacă luăm în considerare şi evoluţia de 27% din 2011 faţă de 2010, ne duce la concluzia că americanii sunt din ce în ce mai tentaţi de astfel de maşini eficiente, din cauza preţurilor tot mai mari ale carburanţilor.

Pe luni, situaţia se arată de-a dreptul explozivă: în ianuarie creşterea a fost de 21,2% faţă de 2011, în februarie de 42,9%, iar în martie de 39,6%. Asta în condiţiile în care creşterea segmentului maşinilor electrice şi hibride a fost cam la acelaşi nivel (11,4% în ianuarie, 55,4% în februarie, 39,6% în martie), iar vânzările totale de maşini noi în SUA au crescut cu numai 13,4 în perioada ianuarie-martie 2012 faţă de 2011.

Aşadar, având în vedere şi standardele federale, care prevăd obţinerea până în 2025 a unui consum mediu de 54,5 mpg, cumulat cu preţurile mai avantajoase pentru maşinile diesel decât pentru cele electrice şi hibrid, devine clar că mai toţi constructorii auto îşi vor adapta oferta pentru piaţa auto nord-americană, care se preconizează că, până în 2020, va ajunge la aceeaşi situaţie cu Europa: aproape 50% din maşini vor fi diesel.

Pentru moment, cei de la Volkswagen sunt lideri în acest domeniu, în 2011 modelul VW Jetta TDI reprezentând aproape jumătate din totalul de maşini diesel vândute în SUA! De asemenea, Audi oferă versiuni diesel pe mai multe dintre modelele din gama pentru SUA, iar Porsche Cayenne va primi în curând un motor diesel.

Mercedes-Benz, Chevrolet şi Ford sunt alţi constructori care încep să pună un accent mai mare pe domeniul diesel, în timp ce Mazda va fi primul producător japonez care va propune modele diesel, o dată cu lansarea motorizării SKYACTIV-D de 2,2 litri pe Mazda CX-5.