Piaţa auto din România este departe de a-şi reveni. Chiar dacă
în luna octombrie a acestui an s-a înregistrat o creştere de 9,4%
faţă de aceeaşi lună din 2009, vânzările pe pimele 10 luni
din 2010 sunt cu 26,4% mai mici decât în primele zece luni ale
anului trecut. Ceea ce reprezintă un regres foarte
mare.
În luna octombrie s-au vândut 8.281 de maşini noi în
România. Dintre acestea, 2.978 au fost Dacia, care, cu un
procent de 36% din vânzările totale de maşini noi în luna
octombrie, îşi menţine o cotă de piaţă foarte bună.
Următoarele mărci, însă, înregistrează vânzări extrem de
slabe faţă de anii trecuţi: Skoda – 769 maşini, Renault –
598 maşini, Volkswagen – 578 maşini sau Opel – 523 maşini sunt
singurele mărci care reuşesc să vândă mai mult de 500 de modele în
această lună.
În ce priveşte situaţia pe primele 10 luni din 2010,
cele mai vândute modele sunt Dacia Logan (2.290 unităţi),
Skoda Octavia (535) şi Dacia Sandero (305 unităţi).
Podiumul maşinilor de clasă mică este format din Chevrolet Aveo,
urmat de Skoda Fabia şi Opel Corsa, iar cel de clasă compactă este
condus de Opel Astra, urmat de Volkswagen Golf şi Hyundai i30.
Dacia Duster se vinde foarte bine în afara ţării, însă,
în acest an, în România şi-a găsit doar 383
clienţi – nu e de mirare că e cel mai bine vândut SUV la
noi. Următoarele poziţii sunt ocupate de Hyundai ix35, SuzukiSX4 şi
Nissan Qashqai.
O surpriză ciudată în aceste condiţii de criză o reprezintă
vânzările de BMW X6, mai bune nu doar faţă de X5,
ci şi faţă de SUV-uri mai accesibile, cum ar fi Volkswagen Tiguan
sau Ford Kuga.