În primele 5 luni ale lui 2010, vânzările de maşini noi pe piaţa
franceză sunt dominate de mărcile autohtone Renault, Peugeot şi
Citroen. Însă în Top 10 apare, pe locul 4, o poziţie foarte bună,
şi Dacia Sandero.
Ceea ce reprezintă o performanţă excelentă pentru modelul
românesc, care, cu 7.064 de unităţi vândute în luna mai, este
devansat doar de Peugeot 207, Renault Clio şi familista Renault Scenic. În perioada
ianuarie-mai 2010, Dacia Sandero a fost vândută într-un număr de
37.124 unităţi, modelul românesc ajungând la o cotă de
piaţă de 3,8%, o valoare peste aşteptări.
În mod interesant, chiar dacă Franţa trece printr-o perioadă de
criză, cel mai vândut model, atât în luna mai, cât şi în
primele 5 luni ale lui 2010, este Peugeot 207, designul
micului leu fiind unul dintre principalele argumente ale succesului
său de piaţă. Renault completează locurile 2 şi 3 ale podiumului cu
modelele Clio şi Twingo, Clio fiind la o diferenţă de mai puţin de
2.000 de unităţi de concurentul cu sigla de leu.
După Dacia Sandero, cele mai vândute modele sunt tot
două modele Renault, Megane şi Scenic, grupul francez
având o cotă de piaţă foarte bună în Franţa. Dacia Sandero mai
poate fi lăudată dintr-un punct de vedere: are vânzări mult mai
bune decât Peugeot 206+, care, deşi are un succes de piaţă
interesant, nu reuşeşte să convingă atât de mulţi clienţi precum
modelul românesc, în ciuda unui facelift care apropie 206+ de
imaginea urmaşului 207.
Totodată, Dacia Sandero se vede încununată şi cu
titulatura de cel mai vândut model de import în Franţa,
luându-le clar faţa unor maşini cu pretenţii crescute, cum ar fi
Ford Fiesta sau Volkswagen Golf. De fapt, maşinile germane au un
succes am putea spune chiar moderat, mărcile franţuzeşti
dominându-le clar (ceea ce nu e neapărat o surpriză pentru
francezi).
Spre deosebire de Sandero, breakul Logan MCV are
vânzări de peste 5 ori mai mici, în primele cinci luni ale
lui 2010 fiind comercializate doar 7.388 de unităţi (aproape
volumul în care s-a vândut Sandero doar în luna mai). Totuşi, e
bine că vorbim de o evoluţie constantă a vânzărilor acestui model,
care se pare că nu reuşeşte să beneficieze aşa de mult de pe urma
titulaturii de „cel mai ieftin model cu 7 locuri” de pe piaţa
franceză.
Aşadar, grupul Renault are numai de câştigat de pe urma „fiicei”
mai mici Dacia. Dar nu numai atât – cel mai vândut model japonez
din Franţa în primele 5 luni ale lui 2010 este Nissan Qashqai, care face parte tot din familia
grupului auto francez.