Luna februarie 2011 aduce o veste mică, dar relativ bună pentru
constructorii auto: pe piaţa europeană au fost vândute
1.014.519 de maşini noi, ceea ce înseamnă o creştere de 1,4% faţă
de februarie 2010. Însă, faţă de
luna ianuarie 2011, vorbim de un regres de aproape 100.000 de
unităţi, ceea ce înseamnă că începutul lui 2011 dă tonul unui trend
descrescător.
În ce priveşte vânzările de maşini noi în principalele ţări din
Europa, se remarcă o creştere faţă de ianuarie în Germania,
Franţa, Spania şi Olanda, însă şi scăderi ale unor pieţe
precum Italia sau Marea Britanie, în ultimul caz vorrbind chiar de
o înjumătăţire a pieţei faţă de ianuarie.
TOP
10 ŢĂRI FEBRUARIE 2011:
Dacă ne referim la cele mai vândute mărci în Europa în fabruarie
2011, faptul că Volkswagen este pe prima poziţie nu mai este de
natură să ne mire, deşi concernul german a vândut cu 9.000 de
unităţi mai puţine decât în ianuarie 2011. Pe poziţia a
doua rămâne Renault, care, spre deosebire de VW, a vândut cu 5,5%
mai multe maşini decât în ianuarie 2011.
Însă cea mai importantă schimbare se referă la poziţia a
treia, care este ocupată acum de Peugeot, chiar dacă
francezii au vândut mai puţine maşini decât în ianuarie 2011.
Avansul lor se datorează scăderii vânzărilor Ford cu 12.000 de
unităţi faţă de ianuarie, astfel că Opel, pe locul 5, se apropie
ameninţător de rivalul german.
Situaţia se repetă şi în cazul Toyota şi Audi, japonezii având
vânzări mai mici decât în luna precedentă. Skoda, în
schimb, are o evoluţie constantă, devansând Mercedes Benz şi urcând
până pe poziţia 11 (aproape de a intra în TOP 10), iar
coreenii de la Hyundai au şi ei parte de o creştere uşoară în
această lună. Păcat că nu putem spune acelaşi lucru despre Dacia,
care, deşi urcă pe poziţia 16, a vândut cu 2.000 de unităţi mai
puţin decât în ianuarie.
TOP 20 MĂRCI FEBRUARIE 2011