Vânzări maşini în 2009 – criza îşi spune cuvântul

Autor: Cosmin Iordache 20 feb. 2009 Știri auto
Vânzări maşini în 2009 – criza îşi spune cuvântul

Toată lumea a prevăzut colapsul pieţei auto la început de 2009 însă realitatea ne zugrăveşte un scenariu destul de brutal, cu o scădere de 65%, până la 8.187 unităţi în prima lună a anului 2009. Această valoare este un minim istoric al ultimului deceniu şi semnalul de alarmă că pe comercianţii de automobile îi aşteaptă un an greu.

Segmentul compact cel care a format grosul pieţei auto în 2008 a avut cel mai abrupt declin, dintre segmentele de masă, scăzând cu 65,8%, până la 2.276 de unităţi. De asemenea, clasa mică şi cea a automobilelor de oraş au scăzut în procente similare, -61.7%, respectiv -60.6%, comercializându-se 1334 de maşini din clasa B şi doar 434 unităţi din segmentul A.

Segmentul cu cea mai mică scădere, deşi una importantă, este cel al SUV-urilor, care s-a diminuat cu 43.4% şi înseamnă în valoare absolută 804 unităţi. După cum putem astfel observa, românii şi-au cumpărat pe timp de criză de două ori mai multe modele de teren decât maşini ieftine de oraş. Cel mai căutat model de import este însă unul tocmai din clasa mezină, Hyundai i10, vândut în ianuarie în 271 de unităţi, urmat de Renault Clio (26i unităţi) şi Skoda Octavia (250 unităţi).

Clasamentul mărcilor de autoturisme, în funcţie de numărul de maşini livrate în ianuarie, este în continuare condus de Dacia (1.645 exemplare), urmată de Volkswagen (918 unităţi) şi de Hyundai (639 automobile).

Vânzările de vehicule comerciale au avut un declin de 70,5%, de la 3.453 unităţi la 1.019 exemplare, în timp ce livrările de autobuze au căzut cel mai puternic, cu 71,6%, de la 204 la 58 unităţi.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide