Este cla că Skoda a evoluat foarte mult de la preluarea de către
Volkswagen în 1991, în 20 de ani ridicându-se aproape la nivelul
mărcii germane.
Nu este un secret că maşinile cehilor beneficiază de tehnică
Volkswagen, dar în acest moment au început să fie percepute mai
mult ca nişte maşini Volkswagen ceva mai ieftine, dar la fel de
bune calitativ. Şi, chiar dacă Volkswagen este numărul unu în
Europa la vânzări, evoluţia prea bună a maşinilor Skoda ar putea în
câţiva ani să afecteze cota de piaţă a maşinilor germane.
Pe de altă parte, Skoda este cam la acelaşi nivel de preţuri cu
principalele mărci ale producătorilor generalişti din Europa şi
lumea nu mai percepe marca din Cehia drept una cu maşini
accesibile. Graţie crizei, acest titlu a fost „furat” acum de
Dacia, nu-i aşa?
Prin urmare, Martin Winterkon, boss-ul grupului
Volkswagen, a declarat recent că doreşte o repoziţionare cât mai
rapidă a mărcii Skoda. Adică revenirea la imaginea unui
producător de maşini ieftine şi bune, pe care să şi le permită cât
mai mulţi. În traducere, Skoda va trebui să devină un concurent
puternic pentru Dacia, nu pentru… Volkswagen!
În acest moment, Skoda concurează cu Dacia în domeniul clasei
mici (Skoda Fabia) şi, mai nou, în cel al SUV-urilor accesibile
(prin Skoda Yeti). Însă cehii au un mare atu prin berlinele de
clasă medie Skoda Octavia şi Skoda Superb, foarte bine primite de
public şi pe care Dacia le va putea contracara doar în câţiva ani.
Pe de altă parte, maşinile Dacia au preţuri mult mai bune şi au
câştigat o cotă de piaţă interesantă în Vest, în detrimentul
Skoda.
Totuşi,
voi ce credeţi că va însemna această repoziţionare de imagine „în
jos” a Skoda?