Uzinele Dacia de la Mioveni. Românii chiar ştiu să facă maşini

Publicat: 11 07. 2013, 17:10

Dacia produce maşini low-cost. Cu toţii ştim asta. Mai mult, cei care au câte ceva de împărţit cu maşinile produse la Mioveni îmi vor aduce aminte, ori de câte ori au ocazia, că modelele Dacia nu se ridică la standardele unei maşini moderne sau, mai grav, că nici măcar nu se pot numi maşini.

Dar realitatea este că maşinile produse la Mioveni se pot numi, fără nici un fel de problemă, maşini. Iar asta pentru că la Uzinele Dacia se lucrează curat, ordonat şi, mai important decât orice, cu pasiune.

Oamenii care lucrează la Dacia sunt mândri că rodul muncii lor ajunge în lumea întreagă şi, mai mult decât atât, sunt mândri că în cadrul competiţiei interne de livrări, centrul de logistică de la Mioveni se află pe locul întâi, în faţa tuturor celorlalte centre de logistică Renault de pe mapamond.

Containerele cu piese aşteaptă să fie livrate

Mai exact, de la înfiinţarea centrului ILN (International Logistic Network) Dacia în 2005 şi până în prezent, de la Mioveni au plecat peste 7,5 milioane de metri cubi de piese către export, echivalentul a 3,4 milioane de maşini. De aici pleacă în fiecare zi, pe cale rutieră, maritimă sau feroviară, piese către 13 uzine ale alianţei Renault-Nissan, cea mai îndepărtată destinaţie fiind Argentina, unde piesele ajung pe cale maritimă, via portul Constanţa.

Pe lângă livrarea de piese care vor face parte, în cele din urmă, din maşini produse peste mări şi ţări, Direcţia Logistică Dacia se ocupă şi cu expediţia maşinilor finite produse la Mioveni. Astfel, în fiecare săptămână ies pe porţile Uzinelor Dacia aproximativ 500 de camioane şi 15 trenuri, toate încărcate cu automobile produse în România.

Maşini pregătite pentru livrare

Majoritatea trenurilor şi a camioanelor ajung în străinătate. De altfel, în anul 2012, 93% din producţia de vehicule Dacia a fost exportată. Rezultatul? Anul trecut, Dacia a realizat 7,7% din exporturile României şi şi-a adjudecat, astfel, locul întâi în topul exportatorilor români.

Dar când ajungi în Uzina de Vehicule nu prea îţi vine să crezi că dintr-o hală de dimensiuni modeste în comparaţie cu mărimea operaţiunilor Dacia ies în fiecare zi nu mai puţin de 1.390 de maşini noi-nouţe, gata pentru livrare.

La Mioveni se produc noile modele Dacia Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway, dar şi Duster şi noul Renault Symbol. Linia de asamblare merge neîncetat şi cară automobilele care vor ajunge, în cele din urmă, în garajele şi parcările şoferilor de pretutindeni. Oricare dintre maşinile pe care le-am văzut înaintând încet-încet pe linia de producţia ar putea fi aşteptată cu nerăbdare de un începător care şi-a cumpărat prima sa maşină. Iar cei de la Dacia ştiu asta, fiindcă la tot pasul există afişe pe care scrie că lucrează ca şi cum ar fi maşinile lor.

Dacia, Dacia, Dacia şi iar Dacia. Bine, câteodată mai apare şi un Renault.

Pentru a acomoda producţia noului Logan MCV, departamentul Presaj de la Uzina de Vehicule Dacia a fost extins cu o nouă linie de prese robotizate care fabrică piesele de caroserie de dimensiuni mari. Astfel, în prezent, producţia totală lunară a departamentului Presaj este de aproximativ nouă milioane de piese de caroserie, iar zilnic se consumă 1.000 de tone de tablă.

Presăm cu drag şi spor

Tot la Mioveni există şi cea mai mare turnătorie de aluminiu din România, care produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia.

La Dacia se produc maşini. Foarte multe maşini. Iar aceste maşini ajung în lumea întreagă şi duc vestea că nu doar vesticii sau asiaticii au industrie auto, ci şi românii. Şi aici, în România, în această ţară fostă comunistă, oamenii se pricep la maşini, fie ele şi low-cost.