Uzina Ford din Craiova va fi preluată de Ford Otosan din Turcia. Trei noi vehicule electrice vor intra în producție din 2024
Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România, proces condiționat de aprobările autorităților relevante.
Ford anunță că modelul Puma, va primi din 2024 o versiune complet electrică, ce se va fabrica la uzina din Craiova.
Anul trecut, Ford a confirmat că începând cu 2023 la Craiova se va produce un nou vehicul utilitar ușor, care din 2024 va exista și în varianta complet electrică. Acest vehicul va fi viitoarea generație Transit Courier. În plus, un vehicul multifuncțional compact – Tourneo Courier – urmează, de asemenea, să fie produs la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică ce urmează a fi lansată în producție în 2024.
Viitoarea generație Transit Courier și Tourneo Courier este proiectată și dezvoltată de Ford Otosan, joint venture – ul cu Ford, în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari, într-unul dintre cele mai longevive și de succes parteneriate din industria auto globală.
Prin transferul proprietății, fabrica de la Craiova va beneficia de o rețea largă de competențe și de transfer de know-how prin experiența vastă a echipei Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea și construirea de vehicule comerciale și electrice.
Ford Otosan produce modelul E-Transit în Turcia
Experiența în ceea ce privește sistemele de propulsie electrice, obținută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de două tone, care va fi pus la vânzare în acest trimestru și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziție posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova.
Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.
Ford mai anunță că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.
Ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administrație al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior și că Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova.
Ford și Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietății să fie finalizat în al treilea trimestru al anului 2022, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.
Totodată, Compania Națională de Vânzări a Ford în România, precum și alte departamente ce deservesc Ford la nivel european, vor continua să-și desfășoare activitatea în același mod ca și până acum, rămânând parte din structura Ford Europa.