Uzina Dacia oprește din nou producția luna viitoare. Care este, de fapt, motivul?

Publicat: 24 03. 2021, 13:28
Actualizat: 24 03. 2021, 13:29

Uzina Dacia oprește din nou producția luna viitoare. Va fi a treia oară când centrul de producție este nevoit să recurgă la această măsură radicală. Care este, de fapt, motivul?

GALERIE FOTO

Criza de semiconductori este cea care afectează producția modelelor Dacia. Din această cauză, uzina își va închide porțile și luna viitoare.

Astfel, nu se va produce niciun vehicul pentru o perioadă cumulată de o săptămână, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28 și 29 aprilie. Va lua o pauză forțată și Uzina Mecanică și Șasiuri în zilele de 1, 2, 16, 28 și 29 aprilie.

Ce pierdere va înregistra uzina Dacia?

Din același motiv, Dacia a oprit producția și în prima jumătate a lunii februarie, dar și în zilele de 5 și 8 martie. Aproximativ 1.300 de mașini ies zilnic de pe linia de asamblare în uzinei, atunci când aceasta funcționează la capacitate normală. Un calcul simplu arată pierderi minime de 9.100 de unități în perioada de întrerupere a producției.

“Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele grupului”, au comentat reprezentanții Dacia, contactați de LifeNews.ro.

Dacia e în mod deosebit afectată de criza de semiconductori. Constructorul român are modele noi, lansate recent pe piață, pentru care a înregistrat cerere consistentă.

Oficialii Dacia estimează că acest deficit de componente electronice ar putea atinge vârful abia în cel de-al doilea trimestru.

“Cea mai recentă estimare a grupului Renault, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs”, este prognoza sumbră a celor de la Dacia.