BMW Group începe utilizarea a trei camioane electrice pentru operaţiunile de logistică ale principalei uzine BMW Group. Totul a început cu un prim camion electric de 40 de tone în 2015. Prin utilizarea acestor camioane electrice, compania reduce emisiile CO2 cu aproximativ 82 de tone pe an. utilizate pe drumurile publice din zona metropolitană München.
Camioanele sunt o dezvoltare specială a parteneriatului BMW Group cu ARS Altmann AG şi SCHERM Group şi răspunde problemei speciale a fabricii BMW Group din München, aflată acum în centru oraşului. Transportul realizat cu camioane electrice de mare tonaj asigură deplasări cu emisii zero şi zgomot minim în zona urbană, ceea ce reduce impactul pe care fabrica îl are asupra mediului. În plus, utilizarea camionului electric în zonele urbane, la viteze mici şi pe distanţe scurte, s-a dovedit deja pentru BMW Group o soluţie logistică viabilă.
Cu primul său camion electric, furnizorul de servicii de logistică ARS Altmann AG transportă automobilele noi pe un traseu de 15 kilometri prin München: pe drumul său din Garching, localitate din nordul Münchenului, către BMW Welt, camionul este încărcat cu maşinile ce urmează a fi livrate clienţilor; la întoarcere, transportă automobilele finisate de la uzina BMW la Garching, pentru a fi ulterior transferate către reţeaua de vânzări din Europa. O caracteristică specială a noului camion electric este semiremorca acoperită.
SCHERM Group este partener al BMW Group de peste doi ani, cooperând în problemele de logistică sustenabilă a oraşului. Cele două companii sunt foarte mulţumite de experienţele dobândite prin utilizarea primului camion electric, care s-a dovedit foarte fiabil de la punerea lui în funcţiune în iulie 2015. La o viteză maximă de 40 km/h, camionul electric acoperă, de opt ori pe zi, traseul dintre centrul de logistica SCHERM şi uzina BMW Group din München, asigurând o reducere anuală a emisiilor cu circa 48 de tone CO2 în comparaţie cu un camion convenţional. Odată cu cel de-al doilea camion, firma de logistică livrează acum componente de automobile din centrul său de aprovizionare din Karlsfeld, aflat la 12 kilometri de oraş, către uzina din München. La o viteză maximă de 64 de km/h, noul camion electric are o autonomie de aproximativ 160 de kilometri.