Utilitara Citroën Jumper aniversează 30 de ani de existență
Citroën sărbătorește cea de-a 30-a aniversare a modelului Jumper, succesorul celebrelor TUB și Type H.
Lansat în 1994, Citroën Jumper împlinește 3 decenii de activitate în 2024. Una dintre cele mai populare furgonete din Europa continuă să fie folosită în domeniul transportului de mărfuri și nu numai. Când a fost lansat, în ianuarie 1994, Jumper a avut un impact important, aducând pe piața de furgonete un design, un confort, și o ergonomie inspirate de vehiculele pentru pasageri. Ținând cont de profesioniștii care petrec ore îndelungate în vehiculele lor, Citroën a acordat în mod special atenție interiorului, cu o ergonomie similară celei dintr-o berlină, o izolare fonică îmbunătățită și caracteristici noi pentru o furgonetă, cum ar fi geamurile acționate electric și aerul condiționat.
La începutul anilor 2000, Jumper a evoluat cu un design regândit și, cel mai important, cu adoptarea a două motoare noi: motorul turbodiesel cu injecție directă 2.2 HDi și motorul de 2.0 litri pe benzină/GPL cu alimentare dublă. De asemenea, Jumper a inovat și în ceea ce privește dotările, fiind primul din segmentul său care a oferit un scaun al șoferului cu amortizare variabilă, o cameră video sau radare spate.
Noul Citroën este oferit și într-o versiune complet electrică
Citroën a lansat recent noul Jumper și un nou ë-Jumper. Pentru prima dată, Jumper poate fi cumpărat și cu o transmisie automată pe motorizările diesel de 140 CP și 180 CP. Varianta de 120 CP va putea fi cumpărată doar cu o cutie manuală cu 6 rapoarte.
Pentru profesioniștii preocupați de adoptarea unei mobilități sustenabile și de reducerea costurilor zilnice, noul ë-Jumper dispune de un sistem de propulsie 100% electric complet nou. Acesta oferă 270 CP și o autonomie de 420 de kilometri. Noul ë-Jumper poate fi încărcat de la 0 la 80% în numai 55 de minute la o stație rapidă, capabilă să livreze 150 kW. Jumper va fi disponibil ulterior și cu un sistem de propulsie nou, cu pile de combustie pe bază de hidrogen, care ar trebui să ofere o autonomie de aproape 500 km.