Motivul incredibil pentru care șoferii acestei firme de livrări nu virează niciodată la stânga

Publicat: 22 01. 2021, 11:13
Actualizat: 22 01. 2021, 11:14

Ar putea părea ciudat, dar camionetele de livrare ale firmei UPS nu aleg întotdeauna cea mai scurtă rută între opriri.

Compania oferă fiecărui șofer un traseu unic de urmat care include o politică neobișnuită care spune că șoferii nu ar trebui să traverseze traficul din sensul opus (să vireze stânga în țările unde se conduce pe partea dreaptă și viceversa), dacă nu este absolut necesar. Aceasta înseamnă că traseele sunt uneori mai lungi decât trebuie. Totuși, de ce o fac?

Dacă urmăriți un camion de livrare UPS de-a lungul traseului său, îl veți vedea evitând virajele la stânga. Aceasta nu este o superstiție ci este, de fapt, rezultatul unei ecuații matematice complexe care a ajutat compania să economisească milioane de dolari.

Discuțiile privind rutarea vehiculelor au apărut încă din anul 1959, ca o modalitate de a optimiza traseele. Practic, aceste tipuri de probleme iau în considerare o varietate de factori pentru a determina cea mai bună modalitate de a ajunge în siguranță de la punctul A la B.

Nu este o superstiție ci un calcul matematic

Software-ul UPS de rutare a vehiculelor a stabilit că virarea la stânga este o pierdere de bani, deși reducerea virajelor la stânga poate crește timpul petrecut pentru a ajunge la o destinație, reduce șansele unui accident.

Politica a fost anunțată în 2004 și, de atunci, a ajutat compania să utilizeze cu 10 milioane de galoane (aproximativ 38 de milioane de litri) mai puțin combustibil, să emită cu 20.000 de tone mai puțin de dioxid de carbon și că transporte cu 350.000 de pachete mai mult. Cu toate acestea, unele viraje la stânga sunt inevitabile.

Compania spune că virajele la stânga reprezintă mai puțin de 10 la sută din totalul virajelor efectuate de camioanele UPS.

După cum susține site-ul theconversation.com, dacă toată lumea ar fi de acord să nu mai vireze la stânga, asta ar însemna economii masive și emisii reduse de carbon. Dar, din păcate, oamenii sunt destul de reticenți la a-și schimba modalitățile de condus, cu excepția cazului în care le-ar aduce beneficii personale imediate.