Unul dintre ultimele exemplare produse de ARO, în România, a fost scos la vânzare pe OLX. Mașina are mai puțin de 60.000 de kilometri și se află într-o stare foarte bună.
Pentru mulți români, ARO a rămas o mașină simbol, la care nu foarte mulți au avut accesul. De-a lungul anilor, constructorul de la Câmpulung Muscel a produs mașini de teren care au fost preluate, sub licență, chiar și în alte state europene.
Totul a început cu IMS-57, dar cele mai populare modele sunt cele din seria 24, pe care o putem compara cu originalul Land Rover Defender. Era o mașină spartană, nu foarte rafinată, creată pentru a merge în teren și pentru a transporta diverse mărfuri.
După ce regimul comunist a căzut, ARO a mai produs mașini până în 2003. Spre deosebire de Dacia, care a devenit parte a Grupului Renault, ARO nu a avut același noroc de investitori și a intrat rapid în faliment din cauza managementului precar.
Din când în când apar anunțuri interesante pe internet, printre care se numără și acest ARO 330, despre care vânzătorul spune că este în stare originală. Este un exemplar produs în 2002, fiind unul dintre ultimele modele ARO pe care uzina de la Câmpulung le-a produs înainte să își închidă activitatea.
Fiind un 330, este un vehicul destinat transportului de mărfuri, dar acesta pare că nu a fost folosit prea mult în acest scop. Surprinzător, mașina nu are urme de rugină, iar compartimentul motor este foarte curat. Acest lucru arată că valoarea kilometrajului ar putea fi cu adevărat cea reală.
Interiorul este și el foarte curat, cu urme minime de uzură. Observăm elemente comune cu modelele Dacia de la acea vreme, precum volanul sau ceasurile de bord. De asemenea, anunțul specifică faptul că mașina este echipată cu servodirecție, un lucru destul de rar pentru un astfel de vehicul utilitar.
Sub capota motorului este montat un motor de 2,4 litri, fabricat de Andoria, cu normă de poluare Euro 2. Acesta este conectat la o transmisie manuală cu 5 trepte și un sistem 4×4, bineînțeles. Proprietarul spune că mașina a fost recondiționată în totalitate și că au fost folosite piese originale. Anunțul specifică faptul că mașina a parcurs 58.265 km.
Prețul cerut pentru acest exemplar de ARO 330 este de 13.000 de euro. Este o sumă destul de consistentă, mai ales că nu este vorba despre un exemplar timpuriu sau cu istorie militară, cum am văzut în trecut.