Comisia Europeană a pornit o investigație pentru a hotărî dacă să aplice sau nu taxe mașinilor chinezești importate în Europa. Această decizie intervine pentru a echilibra balanța de preț între producătorii europeni și valul de producători chinezi ce au apărut în piața auto.
Producătorii auto consacrați au parte de concurență acerbă din partea constructorilor chinezi de automobile, care au început să fie din ce în ce mai prezenți în piață cu modelele lor electrice. Acestea sunt, de regulă, mai ieftine decât mașinile similare oferite de producătorii europeni, ceea ce le conferă un avantaj. Situația s-ar putea schimba, deoarece Comisia Europeană a demarat o investigație pentru a decide dacă va aplica sau nu taxe pentru modelele chinezești, pentru a crea o paritate. Comisia Europeană a anunțat săptămâna aceasta că lansează o investigație pentru a vedea dacă ar trebui aplicate tarifele și are la dispoziție până la 13 luni pentru a-și da verdictul.
„Piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice mai ieftine. Iar prețul lor este ținut artificial la un nivel scăzut de subvenții uriașe de stat”, a declarat președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, citată de Reuters, în discursul ei anual în Parlament. Comisia Europeană crede că producătorii auto chinezi beneficiază de un avantaj nedrept, deoarece primesc subvenții de la stat. Astfel, aceste mașini pot fi vândute cu prețuri mult mai mici decât cele ale ofertelor europene.
De asemenea, ancheta vizează toate mașinile electrice produse în China, prin urmare include și mărci vestice fabricate acolo, precum Tesla, Renault, BMW sau chiar Dacia. Este un demers interesant prin faptul că este adus de Comisia Europeană însăși, mai degrabă decât ca răspuns la o plângere a industriei auto.
Camera de Comerț Chineză a declarat că este foarte îngrijorată și se opune lansării anchetei și că avantajul competitiv al sectorului nu se datorează subvențiilor. Acesta a îndemnat UE să privească în mod obiectiv situația vehiculelor electrice produse în China.