Despre combustibilii sintetici s-a vorbit mult în ultima perioadă, mai ales în contextul în care Germania și alte țări europene nu au vrut să voteze acordul Uniunii Europene privind interzicerea motoarelor cu combustie după anul 2035. La acel moment, Germania propunea o variantă care presupunea că automobilele cu combustie care pot fi încărcate cu combustibili sintetici să poată fi vândute și după anul 2035.
Germania a trimis astfel o scrisoare Comisiei Europene, prin care cerea adoptarea unui act care să reglementeze combustibilii sintetici după anul 2035. Anterior, se ajunsese la un blocaj în ceea ce privește semnarea unui acord privind interdicția motoarelor cu ardere internă după anul 2035.
Comisia Europeană pare să ia în calcul acum ideea Germaniei, lucrând deja la un plan pentru a permite mașinilor cu motoare termice, dar alimentate cu combustibili sintetici, să fie comercializate și după anul 2035. Potrivit ultimelor relatări Reuters, autoritățile de la Bruxelles iau acum în calcul introducerea unei noi categorii de automobile.
Cunoscuți și sub denumirea de e-fuels, combustibilii sintetici sunt neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Deși au emisii de dioxid de carbon, producția lor se face cu consum de dioxid de carbon, ceea ce îi face ca într-un final să fie considerați neutri din acest punct de vedere.
Pentru ca mașinile să poată fi încadrate în această nouă categorie, constructorii auto se vor vedea nevoiți să echipeze aceste modele cu sisteme care să împiedice pornirea în cazul în care sunt alimentate cu combustibili fosili.
Nu numai autoritățile din Germania au susținut această variantă a combustibililor sintetici, ci și unii constructori auto importanți. Printre ei se numără, spre exemplu, Ferrari și Porsche, care au susținut intens importanța acestor combustibili. Cei doi producători își doresc să aibă în portofoliu mașini echipate cu motoare cu combustie internă și după anul 2035.