Uniunea Europeană a lansat în mod oficial o anchetă anti-subvenții privind vehiculele electrice fabricate în China. Ar putea fi impuse taxe compensatorii pentru aceste vehicule.
Uniunea Europeană a deschis în mod oficial o anchetă privind vehiculele electrice fabricate în China și subvențiile acordate de statul chinez, declanșând o investigație de un an care ar putea duce la impunerea de măsuri provizorii, cum ar fi taxe compensatorii, în următoarele nouă luni, relatează Bloomberg via economedia.ro.
Anunțul inițial a fost făcut luna trecută, chiar de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Ancheta se va axa pe noile vehicule electrice cu baterii și pe presupusele subvenții acordate de statul chinez, a confirmat un anunț juridic publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene.
Acest lucru se întâmplă deoarece producătorii auto consacrați au parte de concurență acerbă din partea constructorilor chinezi de automobile, care au început să fie din ce în ce mai prezenți în piață cu modelele lor electrice. Acestea sunt, de regulă, mai ieftine decât mașinile similare oferite de producătorii europeni, ceea ce le conferă un avantaj.
Europa este una dintre cele mai mari piețe pentru producătorii auto chinezi, care au livrat aproape 70.000 de vehicule electrice în primele șapte luni ale acestui an, aproape triplu față de aceeași perioadă a anului trecut. Se pare că niciun producător nu a profitat mai mult costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, ca grupul auto francez Renault. De mai mulţi ani Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. În România, micul model electric are un preț de pornire de 20.800 de euro. Cu deducerea obținută prin programul Rabla Plus, o astfel de mașină poate fi cumpărată cu circa 10.000 de euro
Nu doar Renault poate avea de suferit de pe urma anchetei, ci toți producătorii care își construiesc modelele electrice în China.