Uniunea Europeană a decis că noile norme Euro 7 nu vor fi atât de stricte pentru mașini și utilitare ușoare
Uniunea Europeană anunță că noile standarde de poluare Euro 7 nu vor fi atât de dure pentru mașini și autoutilitare ușoare. În schimb, vor fi standarde mai aspre pentru camioane și autobuze.
Mai mulți producători de automobile, inclusiv Stellantis, Volkswagen și Skoda, au fost foarte critici cu privire la viitoarele reglementări stricte privind standardele Euro 7 pe Vechiul Continent. Unii directori chiar au descris noile norme ca fiind „inutile”, dar se pare că producătorii auto au avut sorți de izbândă, în urma criticilor aduse acestor noi standarde. Potrivit Motor1, miniștrii Uniunii Europene au convenit asupra unor reguli noi, mai permisive.
După ce s-au confruntat cu opoziția producătorilor auto și a țărilor membre, inclusiv Franța, Italia, Cehia, Bulgaria, Ungaria, Polonia, România și Slovacia, miniștrii au convenit să nu implementeze modificări semnificative, comparativ cu standardele Euro 6 existente, pentru mașini și camionete. Totuși, vor exista reglementări mai stricte pentru autobuze și vehicule grele.
Normele de poluare Euro 7 nu vor fi cu mult mai stricte decât standardele actuale
Deși este oficială, decizia nu este încă definitivă. Spania, care deține președinția rotativă a UE, a prezentat textul de compromis care a obținut acordul Consiliului Uniunii Europene, compus din miniștri UE. Forma finală a legii trebuie discutată și semnată de Consiliu, Parlamentul European și Comisia Europeană.
„Credem că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru în costurile de investiții ale producătorilor auto și îmbunătățim beneficiile de mediu derivate din acest regulament”, a declarat ministrul spaniol pentru industrie, comerț și turism, Hector Gomez Hernandez.
În mod ironic, producătorii auto considerau că aceste norme de poluare mai stricte, propuse inițial, vor încetini trecerea la mașinile electrice. Euro 7, în forma sa anterioară, ar distrage atenția companiilor de la investiția în vehicule electrice, a declarat recent CEO-ul Renault, Luca de Meo, în timp ce șeful Skoda, Klaus Zellmer, a recunoscut că dezvoltarea de mașini mici cu emisii mai stricte ar putea fi imposibilă.