Unele mașini din România au avut peste 24 de proprietari. Cele mai predispuse modele la fraude
Un nou studiu al pieței de mașini second-hand din România relevă care sunt cele mai predispuse modele la fraudă. Multe mașini au trecut de-a lungul timpului prin mai multe schimbări de proprietar, unele ajungând să aibă în istoric peste 20 de proprietari diferiți.
Potrivit acestui nou raport, mașinile rulate din România ajung să aibă cel puțin doi proprietari, mai ales dacă este vorba despre automobile importate din alte țări din Europa, cum ar fi Germania, Italia, Olanda etc.
Studiul realizat de CarVertical prezintă faptul că există foarte multe mașini rulate cu un istoric bogat în ceea ce privește înmatricularea în mai multe țări, existând și cazuri în care unele modele au ajuns să fi avut chiar 24 de proprietari. Dintre toate mașinile verificate în prima parte a acestui an, se remarcă un exemplar Audi A7 produs în 2019, mașină care a fost înmatriculată în 8 țări diferite în doar 5 ani.
Ni se mai oferă drept exemple și un BMW Seria 5 din 2011, care a fost înmatriculat în 8 țări diferite, dar și BMW M8 din 2020 și un Audi Q5 din 2009, ambele mașini înmatriculate în 6 țări.
Mașini cu mai mulți proprietari decât ani vechime
Tot din acest studiu aflăm că un Mercedes-Benz ML din 2005 a schimbat 24 de proprietari în cei 19 ani de viață. Este urmat de un BMW Seria 5, care a fost produs în același an și care a trecut prin mâinile a 21 de proprietari.
Există mașini care au schimbat proprietarii și mai des de atât, deoarece studiul a găsit și un Nissan Qashqai 2007, un Peugeot 508 2011 și un Mercedes-Benz CL-Class 2013 fiecare cu câte 19 proprietari.
„Dacă o mașină a avut mulți proprietari, merită să investigați care este cauza. De obicei, oamenii schimbă mașinile la 4-6 ani, dar un vehicul care își schimbă proprietarii an de an sau, mai rău, la câteva luni, poate ascunde probleme serioase. Șoferii care achiziționează mașini importate sunt expuși unui risc deosebit, deoarece este dificil de urmărit câți proprietari a avut vehiculul în trecut. În ultimul timp, odată cu creșterea popularității serviciilor de verificare a istoricului auto, aceste informații pot fi accesate instantaneu”, spune Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații al CarVertical.
De asemenea, cel mai mare cost total al daunelor pentru o mașină verificată în România în prima jumătate a lui 2024 a fost înregistrat la un Land Rover Range Rover din 2008 și a ajuns la suma de 185.500 de euro – o valoare care ar putea egala prețul unei case în unele țări. Urmează un Porsche Panamera din 2018 cu 164.750 de euro și un Mercedes-Benz AMG GT din 2019 cu daune totale de 135.250 de euro.