Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție, a scris Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA).
Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA).
Cel mai lung tunel din România, cu o lungime de aproape trei kilometri, urmează a fi făcut pe traseul Poarta Salajului – Zalău al Autostrăzii Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea).
Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens.
Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Programul de guvernare depus de guvernul Cîțu la Parlament prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi in România și peste 370 de kilometri de variante ocolitoare în următorii patru ani.
Banii pentru programul de autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare vor veni în principal din fonduri europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență, potrivit proiectului.
Sursa: Sorin Grindeanu / Facebook