Unde va fi construit cel mai lung tunel din România

Autor: Cristian Gubandru 15 mai 2022 Știri auto

Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție, a scris Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).

Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA).

Unde va fi construit cel mai lung tunel din România

Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA).

Cel mai lung tunel din România, cu o lungime de aproape trei kilometri, urmează a fi făcut pe traseul Poarta Salajului – Zalău al Autostrăzii Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea).

Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens.

Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.

Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Programul de guvernare prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi

Programul de guvernare depus de guvernul Cîțu la Parlament prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi in România și peste 370 de kilometri de variante ocolitoare în următorii patru ani.

Banii pentru programul de autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare vor veni în principal din fonduri europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență, potrivit proiectului.

Proiecte care vor fi continuate

  • A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov
  • A1, Autostrada Sibiu–Pitești: Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.
  • A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;
  • A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);
  • DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
  • Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;
  • Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Sursa: Sorin Grindeanu / Facebook


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Facebook / Sorin Grindeanu


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide