Dacia deschide un nou capitol din istoria sa, odată cu prezentarea primului său model de serie electric ale cărui trăsături generale erau anticipate încă din luna martie a acestui an de showcar-ul Dacia Spring.
Noua Dacia Spring a fost prezentată oficial pe data de 15 octombrie, în cadrul evenimentului Renault eWays. Cu această ocazie am aflat mai multe detalii despre noua Dacia electrică.
Bateria Li-Ion are o capacitate de 26,8 kWh și oferă o autonomie de 225 km în ciclul combinat WLTP și 295 km în ciclul urban. Motorul electric de 45 CP (33 kW) asigură performanțe decente pentru traficul urban, cu o viteză maximă de 125 km/h. Încărcarea bateriei se face în mai puțin de o oră (0-80%) de la priză rapidă de 30 kW, dar durează 5 ore pentru o încărcare completă la un wallbox de 7,4 kW. În cazul unei prize casnice normale, timpul de încărcare este de 14 ore.
Prin apăsarea butonului Eco se va extinde autonomia cu aproximativ 10%, deoarece sistemul reduce puterea motorului la 23 kW (31 CP) și limitează viteza maximă la 100 km / h.
Dacia Spring electric este concepută pentru a găzdui patru adulți. Constructorul de vehicule promite spațiu generos pentru cap și genunchi pe bancheta din spate. Portbagajul oferă o capacitate de încărcare de 300 de litri, excluzând spațiul de sub podea pentru roata de rezervă opțională. Dacă bancheta din spate este rabatată, volumul încărcăturii crește la aproximativ 600 de litri.
Cei de la Dacia au afirmat că noua Dacia Spring va fi produsă în China și că va folosi platformă CMF-EV a Alianței Renault/Nissan/Mitsubishi. Informația a fost făcută în cadrul emisiunii „Guerrilla de dimineață”, pe 16 octombrie, de către un oficial Dacia. CMF-EV este platforma care care va sta pe viitoarele maşini electrice Renault.