Un taur mai uşor nu este mai puţin periculos: Lamborghini Aventador SV
La Geneva 2015, Lamborghini a adus versiunea SuperVeloce a lui Aventador. Asta înseamnă, desigur, un Aventador mai uşor şi mai puternic. Adică un Aventador SuperRapid.
Motorul V12 de 6,5 a primit încă 50 de cai-putere, ajungând la un total de 750 CP. Totodată, utilizarea extensivă a fibrei de carbon a adus o scădere în greutate cu 50 de kilograme, Aventador SV cântărind 1.525 de kilograme acum.
Desigur, şi cifrele de performanţă au fost influenţate pozitiv de modificări. Sprintul 0-100 km/h se desfăşoară în 2,8 secunde (cu 0,1 secunde mai rapid decât în versiunea standard), în timp ce viteza maximă flirtează în continuare cu cifra 350 (km/h).
Scopul SuperVeloce nu este cel de a fi superrapid ca viteză maximă, ci superagil pe circuit. Kitul exterior a produs îmbunătăţiri aerodinamice cu 150% faţă de modelul standard, forţa de apăsare aplicată acum fiind, şi ea, mai puternică. Cu 170%. Indicativul „4” din nume se referă, în continuare, la tipul transmisiei (pe toate patru roţile), coordonată de o cutie automată ISR (Independent Shifting Rod) cu şapte trepte.
Jantele de 20 de inci (pe faţă), respectiv 21 de inci (pentru roţile din spate) sunt încălţate cu anvelope Pirelli P Zero Corsa şi ascund discuri de frână ceramice.
Probabil că te întrebi cât mai costă o brută mecanică roşie, cu interior scăldat în Alcantara şi care se laudă cu aşa performanţe? Preţul în Europa este de 327.190 € şi, da, vine şi în alte culori decât Rosso Bia, dacă îţi făceai griji în privinţa asta.