Conform unui studiu, fiecare a șaptea mașină electrică poate avea kilometrajul dat înapoi. Aceste măsluiri pot ascunde adevărata stare a bateriei.
Piața auto migrează încetul cu încetul către un viitor electric și tot mai mulți clienți aleg să mizeze pe mobilitatea electrică. Nu toată lumea își permite să achiziționeze o mașină nouă, așa că oamenii se uită și după alternative la mâna a doua. Cumpărarea unei mașini second hand ar trebui să decurgă destul de simplu, fără probleme, dar lipsa de transparență de pe piața vehiculelor rulate poate face această experiență să devină frustrantă.
Acest lucru nu s-a schimbat odată cu creșterea prevalenței vehiculelor electrice. În timp ce mulți oameni trec la mașini electrice pentru a reduce emisiile, costurile de funcționare și pe cele de întreținere, un studiu realizat de carVertical arată că vehiculele electrice sunt și ele predispuse la diverse practici malițioase, inclusiv cele care presupun fraudarea numărului de kilometri.
Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi. Mașinile folosesc aceleași contoare digitale ca orice altă mașină, indiferent de combustibilul pe care îl utilizează. Odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi. Potrivit carVertical, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară. 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate, conform studiului. Așadar, clienții de vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.
Majoritatea producătorilor oferă o garanție de cel puțin 100.000 de kilometri pentru bateriile pe care le folosesc în vehiculele lor electrice. Cu toate acestea, de obicei ele pot rezista chiar mai mult de 320.000 de kilometri.
Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea condiției în care se află bateriile și la estimarea duratei de viață pe care o mai au. Problema este că nu ne putem baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat. Aceste valori pot fi schimbate în câteva minute, ceea ce înseamnă că ar trebuie să luăm măsuri de precauție suplimentare pentru a ne asigura că achiziționăm o mașină corectă.
43,6% dintre vehiculele electrice second hand au fost și ele implicate într-un accident, ceea ce face ca daunele din trecutul mașinilor electrice să fie aproape la fel de comune ca la mașinile cu combustie internă. În plus, vehiculele electrice servesc în principal pentru a face naveta în oraș, ceea ce înseamnă că numărul de accidente va crește probabil pe măsură ce flota de vehicule electrice îmbătrânește.