Andrei Popa, un student din cadrul Facultății de Inginerie din Galați, a reușit să creeze un sistem care să detecteze motocicliști și bicicliști din proximitatea mașinii. Algoritmul creat de el avertizează șoferul prin semnale vizuale și acustice atunci când pericolul este detectat, relatează Adevărul.
Andrei Popa este student în anul II la Facultatea de Inginerie din Galați, din cadrul Universității „Dunărea de Jos”. Recent, el a creat un algoritm menit să identifice prezența bicicliștilor și motocicliștilor care se apropie de mașini. Astfel, șoferul poate fi alertat sonor și vizual despre acest lucru. Acest lucru îi poate da de veste să nu facă schimbări de direcție care ar putea provoca un accident.
La fel ca multe alte sisteme deja existente pe mașinile moderne, în componența sistemului creat de Andrei intră și o cameră video. Dispozitivul este montat în spatele mașinii și, cu ajutorul algoritmului creat, poate să recunoască motocicliștii și bicicliștii.
„Un calculator este instalat la bordul mașinii, iar camera de luat vederi trimite date computerului, iar când un biciclist sau motociclist se apropie de mașină, șoferul este anunțat atât acustic, cât și vizual despre acest lucru”, a declarat studentul cu privire la funcționalitatea invenției sale.
Algoritmul poate detecta un pericol în momentul în care ajunge la o distanță cuprinsă între cinci și zece metri de autovehicul. Inovația are o utilitate majoră, pentru că există situații frecvente în care se întâmplă ca bicicliștii și motocicliștii să se strecoare prin partea dreaptă a vehiculelor, iar dacă ajung în unghiul mort al mașinii, nu pot fi văzuți de șoferii care vor, la rândul lor, să vireze la dreapta. În acest fel se produc accidente rutiere, unele care pot avea urmări grave.
Andrei a decis să creeze acest sistem după ce a observat o serie de astfel de accidente.
„Am testat în curtea facultății eficiența dispozitivului, în condiții de siguranță, dar este doar un prim pas. Este nevoie acum de un test profesionist, care să asigure securitatea celor care participă la testarea în condiții de trafic real”, spune doctorul inginer Florin Marin Bogdan, șef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galați și coordonatorul Cercului Științific de Informatică Aplicată în Ingineria Materialelor, din care face parte și Andrei.
Deocamdată, nu există un sistem instalat de producătorii de mașini pe autovehicule. Mașinile încă nu știu să detecteze motocicliști sau bicicliști.
Studentul din Galați și-a propus să meargă mai departe cu inovația sa. El dorește să o înregistreze la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, iar apoi să o omologheze la RAR.