Un nou record de producție pentru sectorul auto anul trecut în România
Un record de producţie pentru sectorul auto a fost consemnat anul trecut în România: au fost fabricate 507.000 de mașini în ţara noastră. Acest aspect reprezintă o creștere de +21 % față de anul 2021 sau de +16.3 % comparat cu anul 2020.
Conform datelor furnizate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) la uzina Dacia de la Mioveni au fost produse anul trecut aproximativ 314.228 unități, iar la fabrica Ford de la Craiova s-au înregistrat 195.237 de unități.
Pentru că cifrele de producție sunt bune este de așteptat ca și raportările financiare să revină cel puțin la datele din anul 2019 când industria auto din România avea o cifră de afaceri de peste 31 de miliarde de euro.
Producția auto din România reprezintă 12% din PIB
În cadrul unui eveniment dedicat industriei auto reprezentații Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) au anunțat un nou record de producție valabil pentru țara noastră. Pe lângă acest lucru se estimează și atingerea unei cifre de afaceri la nivel de industrie de peste 31 miliarde de euro.
„Prima dată în istorie am depăşit pragul de 500.000 de unităţi, dar încă nu am scăpat de crizele multiple care ne-au lovit. În România avem doi constructori care se mişcă şi se mişcă foarte bine, care produc vehicule cerute pe pieţele de export – şi vedem o creştere a producţiei, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Ca cifră de afaceri, sperăm ca după publicarea bilanţurilor firmelor să vedem că ne-am întors undeva la nivelul anului 2019, de circa 31 miliarde de euro în total cifră de afaceri pe sector auto în 2022, undeva la 12% din PIB. Ca şi export, rămânem la 29% din totalul exportului României”, a declarat luni Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la o conferinţă de specialitate.
Adrian Sandu a subliniat că una dintre crize a fost generată de problemele legate de logistică pentru că se înregistrează în continuare deficiențe în furnizarea componentelor necesare.
„Am avut o criză a componentele electronice, care nu a dispărut. Sunt încă uzine impactate de lipsa acestor componente, la volumele pe care ni le dorim. Pur şi simplu, producătorii de semiconductori şi de componente electronice nu pot face faţă cererii din ce în ce mai mari din industria auto”, a adăugat reprezentantul ACAROM, citat de agerpres.ro.
Pe de altă parte reprezentatul ACAROM a declarat că după 2020 şi 2021, ani ai pandemiei, în 2022 a revenit cererea de vehicule noi.
„Producţia şi-a reaprins motoarele, astfel încât am avut nivele extrem de ridicate de cerere pe piaţă, dar o producţie insuficientă tocmai din cauza acestui motiv – lipsa componentelor electronice. Peste acestea s-a adăugat, evident, conflictul Rusia-Ucraina, care a tăiat lanţul de aprovizionare cu materiale şi componente fabricate în zonele respective, astfel forţând industria auto să meargă către alte zone. Chiar săptămâna trecută am fost la Galaţi, la combinat, şi spuneau că au reînceput să aducă minereu de fier din Brazilia pentru activitatea combinatului. Au nişte reţete speciale pentru oţeluri care sunt bazate pe acel tip de minereu. Ucraina s-a închis, nu mai putem aduce minereu de acolo”, a mai spus Sandu.