Un nou drum de mare viteză va lega București de Târgoviște. Alternativă rapidă spre Valea Prahovei
Un nou drum de mare viteză va lega București de Târgoviște, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta va putea funcționa ca alternativă rapidă spre Valea Prahovei, după reabilitarea DN71 Târgoviște – Sinaia.
Există un interes major din partea firmelor de construcții din România și străinătate pentru realizarea studiilor de traseu și a soluțiilor tehnice pentru un nou drum de mare viteză între București și Târgoviște. Nu mai puțin de 7 companii au depus oferte au depus oferte pentru proiectarea viitorului drum. Decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului, după elaborarea studiilor de fezabilitate și a analizelor de trafic.
Potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă, soluția pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, noduri și intersecții denivelate, în afara localităților, nu dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități.
În urma licitației, va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu – un proiect tehnic preliminar („preliminary design”) al viitorului drum, cu investigații geotehnice și modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build.
Un nou drum de mare viteză va lega București de Târgoviște. Interesul este major
„Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord. Și această licitație beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut”, anunță Cătălin Drulă.
Până la finalizarea drumului expres (sau autostrăzii) București – Târgoviște, actualul drum DN71 va fi reabilitat pentru ameliorarea siguranței rutiere. Au fost deja executate reparații ale asfaltului pe 35.000 de metri pătrați și repararea gropilor (peste 2.000 de metri pătrați). În plus, a fost refăcută semnalizarea rutieră prin instalarea de panouri de orientare și indicatoare rutiere.
Urmează amenajarea tuturor intersecțiilor, trecerilor de pietoni și a punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală și verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpișori lamelari și alte indicatoare rutiere. Potrivit lui Cătălin Drulă, toate aceste lucrări vor fi finalizate în luna iunie.
În fine, pe Lotul 2 al DN71 de la Târgoviște la Sinaia va fi reluată licitația pentru modernizare. Cea precedentă fusese anulată pentru că nu se prezentase nimeni. Documentația a fost refăcută pe baze mai solide, cu prețuri actualizate și termene mai realiste, spune ministrul Transporturilor. Finalizarea acestui tronson, împreună cu drumul de mare viteză București – Târgoviște, va asigura o conexiune rapidă spre Valea Prahovei, alternativă la aglomeratul DN1.
Drumurile expres sunt o variantă mai ieftină la autostrăzi, diferența constând în lățimea benzilor de rulare și facilitățile oferite șoferilor. Ca și autostrăzile, drumurile expres ocolesc localitățile, ceea ce contribuie la creșterea vitezei de deplasare. În România există în prezent mai multe drumuri expres aflate în construcție, cel mai avansat proiect fiind cel care leagă Piteștiul de Craiova.