Un Ferrari F355 a fost salvat și restaurat după ce a stat 13 ani abandonat

Publicat: 17 02. 2020, 18:48
Actualizat: 17 02. 2020, 18:49

Un Ferrari F355 a fost salvat și restaurat după ce a stat 13 ani abandonat într-un garaj din Macao. Construit între 1994 și 1999 ca Berlinetta și Spider, F355 a fost unul dintre cele mai populare modele Ferrari, cu peste 11.000 de exemplare comercializate.

Intră în Galeria FOTO

Ferrari F355 este motorizat de o unitate V8 aspirată de 3,5 litri care dezvoltă 375  CP, amplasată central. Performanțele sunt notabile și încă actuale, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,7 km/h și o viteză maximă de 295 km/h. Designul atemporal este semnat de Pininfarina este un alt punct de atracție la F355 și, cu siguranță, unul dintre motivele succesului său.

Nu se știe câte exemplare Ferrari F355 se mai află în circulație (sau în colecții), dar știm că unul dintre acestea, o Berlinetta, a fost recent salvat dintr-un garaj din Macao, unde stătea abandonat de cel puțin 13 ani. Proprietarul actual a găsit mașina în timp ce căuta să cumpere un Ferrari 512 TR. În spatele exemplarului pe care îl găsise, sub o prelată prăfuită, se afla un superb exemplar F355 Berlinetta, vopsit în destul de rara culoare Verde Silverstone. Alte dotări, la fel de căutate de colecționari, sunt cutia de viteze manuală cu grilă cromată și scaunele-scoică din fibră de carbon, opționale pe modelul original.

După ce a aflat cine este proprietarul bijuteriei cu siglă Ferrari, colecționarul a decis să o cumpere. Exemplarul, care fusese înmatriculat în 1995 în Macao, a fost apoi trimis în Marea Britanie, pentru a fi restaurat la o companie specializată în mașini clasice Ferrari. Mașina nu mai fusese pornită din 2007, iar cei 10.000 de kilometri indicați pe odometru fuseseră rulați între 1995 și 2007.

Desigur, după atât de mult timp, problemele identificate nu au fost puține: șoarecii au distrus cablajele, lichidele de ungere au dispărut cu totul, în timp ce rugina și timpul și-au pus amprenta asupra componentelor-cheie. Prin urmare, motorul a fost demontat, dezmembrat, curățat și mai multe componente au fost înlocuite. Ambreiajul a fost înlocuit, de asemenea, la fel ca și catalizatorul și sistemele de control ale acestuia. Cu o baterie nouă și alte mici reparații, motorul lui F355 a fost pornit pentru prima oară în mai mult de un deceniu.

Au urmat reparații la sistemul de aer condiționat, frâne, amortizoare, precum și un set nou de jante și anvelope. Proprietarul actual vrea acum să restaureze și caroseria, o revopsire fiind de asemenea programată, de asemenea, cu faimoasa culoare Verde Silverstone. După această operație, acest superb exemplar va putea fi certificat de Ferrari Clasiche.

sursa: Carscoops