Un exemplar rar de Citroen și-a făcut apariția la Registrul Auto Român. Modelul francez are un motor special sub capotă și dotări inedite chiar și pentru zilele noastre.
Citroen SM a fost rezultatul frumos a combinației dintre avangardismul mărcii Citroen și un motor italian, de origine Maserati. Este vorba despre un propulsor V6 de 2,7 litri care, în 1971, producea 165 CP și atingea o viteză maximă de peste 220 km/h. În acea perioadă, constructorul italian era deținut de Citroen, lucru care a permis brandului francez să creeze coupe-ul cu motor italian. Astfel, SM a deținut titlul pentru cea mai rapidă mașină cu tracțiune față o bună perioadă de timp.
SM a fost una dintre cele mai avansate mașini produse în anii 1970. De la designul futurist, până la tehnologia pe care o îngloba, mașina era, să spunem așa, înaintea vremii sale.
Citroen SM este un coupe cu un design futurist, mai ales pentru perioada în care mașina a fost construită. Partea frontală are o cupolă în spatele căreia găsim farurile. Acestea pot vira odată cu volanul, direcționând lumina în funcție de unghiul virajului.
Mașina are o formă aerodinamică, cu un spate plonjat care aduce aminte de originalul Citroen DS. Această trăsătură de design a fost prezentă pe multe dintre modelele mărcii și continuă să fie folosită și în prezent.
La fel ca multe dintre mașinile emblematice ale mărcii, și Citroen SM folosește o suspensie hidropneumatică, sistem care permite alterarea gărzii la sol și o ținută de drum confortabilă.
Exemplarul pe care personalul de la RAR l-a fotografiat se află într-o condiție cât se poate de bună. Mașina ne transpune direct în anul 1971 prin modul în exteriorul arată.
Nici interiorul nu se lasă mai prejos. Aici, coupe-ul francez se laudă cu un design cel puțin la fel de special ca cel al caroseriei și cu materiale bine alese. De asemenea, ștergătoarele își pot regla automat intensitatea cu care șterg parbrizul, în funcție de cantitatea de apă prezentă pe acesta.
Un Citroen SM bine întreținut poate ajunge să coste peste 40.000 de euro, unele exemplare fiind vândute și cu sume mai mari. Prețurile variază între aproximativ 19.000 de euro, pentru un exemplar uzat, dar pot ajunge și la 120.000 de euro în cazul unei mașini în stare perfectă, originală.