Un BMW modificat în România devine cel mai rapid BMW pe motorină din istorie
Un BMW Seria 1 a devenit cel mai rapid BMW cu motor diesel din istorie. Aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie originale.
În septembrie, ultima etapă a Campionatului Naţional de Drag a fost scena unui record mondial absolut. Modelul pregătit de Dragoş Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie. A terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti. Astfel, a doborât recordul naţional pentru automobile diesel după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Dragoş.
Performanţa înregistrată pentru cei 402m a fost de 8,31 secunde. Viteza maximă a fost de 270 km/h. Modelul pregătit de Dragoş a fost cronometrat cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h. Acesta a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru 200 km/h şi încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.
BMW Seria 1 cu motor de Seria 3 și transmisie de X6
Mașina lui Dragoș este un adevărat LEGO. Acest Seria 1 foloseşte multe componente de serie. Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d (E81), care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Propulsorul (M57N2) este preluat de la un BMW 335d (E90). Acesta este cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenită de pe un BMW X6 din generaţia F16.
Automobilul a primit o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag. Are şasiu cu structură tubulară și modificări pe partea de sistem de propulsie. Aici ne referim la sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc. Cu toate acestea, aşa cum observă Dragoş, aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie originale. Piese precum cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer. Toate acestea gestionează cu succes un plus de 400% la nivel de putere şi 300% la cuplu faţă de setările originale.
„Este incredibilă solicitarea la care au făcut faţă componente de serie, mă înclin în faţa inginerilor BMW”, spune Dragoş. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm.
„Dragoş a stabilit o performanţă remarcabilă care va rămâne în istorie. Suntem mândri că proiectul unui român a stabilit un record mondial absolut pentru BMW. Astfel de momente sunt foarte rare şi ne onorează”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager.
Sursa: BMW