Un Bentley Continental din 1961 a primit un tren de rulare complet electric. Mașina clasică dezvoltă acum 400 de cai putere peste 700 Nm.
Bentley este una dintre cele mai importante branduri auto de lux din industria auto și, deocamdată, nu au un model pur electric. Lunaz este o companie specializată în transformarea mașinilor clasice britanice în vehicule electrice. Cea mai recentă creație a companiei este un Bentley S2 Continental din 1961, care a fost transformat într-o mașină de lux cu zero emisii, scrie Motor1.
Se pare că acest Bentley este cea mai rară mașină care a primit până acum conversia de la Lunaz. Compania spune că acesta este doar unul dintre cele patru exemplare cu acest tip de caroserie, creat de James Young.
În acest moment, era încă posibil să achiziționezi un șasiu rulant de la producătorul de automobile, apoi să apelezi la un constructor de caroserie pentru un anumit design. James Young a dat acestui Bentley aripi proeminente și o cabină cu două uși. Trenul de rulare a constat inițial într-un V8 de 6,2 litri și o transmisie automată.
Conversia oferită de Lunaz renunță la motorul V8 în favoarea unei configurații electrice care produce 400 CP și 719 Nm de cuplu. Constructorul raportează că acest Bentley poate atinge 100 de kilometri pe oră în 6,9 secunde. Pe lângă noul grup motopropulsor, Lunaz instalează componente performante precum o suspensie cu arcuri elicoidale complet reglabilă, pe care șoferul o poate configura de la interior. Frânele sunt acum discuri și folosesc etriere cu șase pistoane în față și cu patru pe puntea spate.
Lunaz face și o restaurare completă pentru fiecare mașină pe care o construiește. Compania sablează vehiculul până la metal, asamblându-l apoi la loc. În interior, există materiale suplimentare durabile, cum ar fi covoare din fibră de nailon și piele tăbăcită cu frunze de măslin. În plus, furnirul din lemn are certificare de la Forestry Stewardship Council.
Acest proiect nu este primul Bentley electrificat de la Lunaz. În 2021, compania a făcut conversia pentru un Bentley S2 Continental Flying Spur din 1961, dar acesta avea o caroserie cu patru uși de H.J Mulliner. La acel moment, mașina avea un preț de pornire de 350.000 de lire sterline, echivalentul a 395.000 de euro.