Un ARO 243 ca nou a fost listat la vânzare pe OLX. Clasicul SUV românesc arată impecabil și este vândut alături de o altă mașină pentru piese.
Scena mașinilor clasice a devenit din ce în ce mai populată în ultimii ani, dată fiind dorința oamenilor de salva mașinile la care au visat dintotdeauna sau pe cele care au însemnat ceva pentru ei de-a lungul anilor.
Fie că este vorba despre modele rare de la mărci vestice sau clasicele mașini românești, pasionații auto din România încearcă să salveze și să se bucure de aceste mașini indiferent de sigla pe care o poartă.
Fără dar și poate, ARO este un nume adânc înrădăcinat în mintea entuziaștilor din România, în special printre oamenii mai în vârstă, care au și avut ocazia să le conducă sau să le vadă conduse pe drumurile din România. Dată fiind creșterea în popularitate, aceste mașini sunt adesea listate la vânzare cu prețuri considerabile.
Am găsit acest exemplar listat la vânzare pe OLX pentru suma de 13.000 de euro. Este vorba despre un ARO 243 din anul 1985, echipat cu motorul Câmpulung, cunoscut și drept L27. Acest motor diesel are o capacitate cilindrică de 2.660 centimetri cubi și produce 68 de cai putere. Este un motor diesel în 4 cilindri natural aspirat, care nu folosește nicio formă de supraalimentare.
Bineînțeles, acesta este conectat la o transmisie manuală, iar puterea este transmisă în mod normal către puntea spate, dar pentru mersul în teren poate fi cuplată tracțiunea integrală. Potrivit anunțului de vânzare, mașina provine din cadrul Armatei Române și are doar 2.000 de kilometri la bord.
Estetic, acest ARO 243 se prezintă foarte bine, în ciuda faptului că anul viitor va împlini patru decenii de viață. Vopseaua arată foarte bine, panourile sunt drepte, iar elementele specifice unui ARO militar se află la locul lor: lopata, proiectorul din dreptul șoferului, toporul și canistrele pentru combustibil.
Interiorul este impecabil, așa cum ne putem aștepta de la o mașină care a parcurs un număr atât de mic de kilometri. În plus, vânzătorul spune că în preț este inclusă și un alt ARO pentru piese?
Chiar și așa, merită cei 13.000 de euro ceruți sau nu? Ați cumpăra o astfel de mașină clasică?