Umflarea peste limită a pneurilor duce la un consum mai redus?

Publicat: 02 02. 2016, 14:10

 

Au circulat nişte zvonuri care spuneau că umflarea peste limită a pneurilor duce la un consum mai redus de carburant. Un articol publicat pe platforma Yahoo.com infirmă aceste zvonuri, şi declară că efectele sunt chiar dăunătoare siguranţei şi ”sănătăţii” maşinii. 

Articolul compară umflarea excesivă a pleurilor cu situaţia în care un om ar lua pentru o anumită durere mai multe calmante decât doza optimă. Poate că pe moment durerea trece, dar apare riscul unor probleme mai grave.

Producătorii de autoturisme şi anvelope colaborează pentru a dezvolta limite de presiuni optime ale anvelopelor, iar aceste recomandări rezultate în urma unor teste odată ce sunt încălcate afectează modul de rulare deoarece se schimbă ”amprenta” anvelopei. 

 

De exemplu, dacă creşti presiunea aerului peste nivelul recomandat, vei reduce confortul din timpul deplasării, maşina reacţionând altfel când va trece peste denivelări sau gropi. De asemenea există pericolul ca maşina să subvireze, să patineze şi să nu ofere tracţiunea optimă. 

Când scade presiunea din roţi, consumul de combustibil creşte rapid, iar performanţele maşinii sunt reduse considerabil. Tot în acest caz există un risc foarte mare ca anvelopele să se încălzească şi să explodeze chiar în timpul deplasării.

Cât de important este să ai pneurile umflate la presiunea normală? Foarte important! Umflarea roţilor în parametri normali, impuşi de producători, sporesc securitatea rutieră, consumul de combustibil va fi în limite normale, la fel ca şi uzura pneurilor. Totuşi, mulţi şoferi nu acordă atenţie acestui detaliu.

Ar trebui să verificaţi presiunea din anvelope cel puţin o dată pe lună, deoarece anvelope pierd în mod natural aproximativ o atmosferă pe lună. Aceasta scădere este mai dramatică în perioada rece a anului, o scădere cu 10 de grade a temperaturii exterioare ducând din start la pierderea a aproape două atmosfere.

Sistemele standard de monitorizare a presiunii din anvelope cu care sunt dotate unele maşini, de cele mai multe ori nu sunt 100% precise. În momentul în care indicatorul de avertizare se activează anvelopele ar putea fi deja cu 25% mai jos faţă de presiunea recomandată, aşadar ţineţi cont de asta şi achiziţionaţi-vă manometre separate pentru a vă asigura constant că presiunea din roţi este cea care trebuie. 

Poate vă veţi gândi că puteţi verifica presiunea de fiecare dată când treceţi pe la benzinării, dar nu vă recomandăm asta pentru că acolo cei care le-au folosit înainte e posibil să le fi trântit, aşa cum se întâmplă cu obiectele care nu le aparţin, astfel manometrele pot indica greşit valorile.