Asociația Pro Infrastructură a anunțat în această seară că UMB va face toată Autostrada A7 ce leagă orașul Buzău de Pașcani. După respingerea contestațiilor pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani, acestea vor fi realizate în cele din urmă tot de cei de la UMB, care fuseseră desemnați câștigători înainte de depunerea contestațiilor. În prezent, UMB domină autoritar clasamentul constructorilor de autostrăzi și drumuri expres din țara noastră, din punct de vedere al lungimii loturilor aflate în execuție.
Grupul UMB a fost desemnat câștigător până la această oră pe toate cele patru loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău și Focșani, care are o lungime totală de 82.44 kilometri. Autostrada în cauză are o importanță deosebită în ceea ce privește infrastructura rutieră a țării noastre, fiind de fapt prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova. Potrivit informațiilor actuale, pe tronsoanele 1 și 4 ar urma să se circule începând cu anul 2024, în timp ce loturile 2 și 3 ar urma să fie deschise un an mai tărziu.
Potrivit unei postări realizate de cei de la Asociația Pro Infrastructură pe o rețea de socializare, UMB avea parafate contractele pe toate cele 7 bucăți din A7 Buzău – Bacău: 178,34 kilometri cu 10.75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău – Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani – Bacău.
Acum lor li se adaugă restul de 3 tronsoane pe Bacău – Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, aproximativ 80% din valoarea estimată de CNAIR, adică aproape 4.7 miliarde lei fără TVA. Termenul de execuție este, de asemenea, de 30 de luni. Astfel, Asociația Pro Infrastructură scoate în evidență faptul că UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani.