Acesta este ultimul BMW i8 construit vreodată. Modelul iese din producție după șase ani pe piață. Hibridul bavarez a fost produs, în această perioadă, în 20.500 de unități.
Ultimul exemplar care a ieșit pe linia de producție a uzinei din Leipzig este un BMW i8 Roadster cu vopsea exterioară Portimao Blue. Acesta i-a fost livrat unui client din Germania. A fost unul dintre cele 18 unități ultra-personalizate la cererea clienților, toți membri ai clubului BMW i8, care au ales paleta de culori și finisajele.
“BMW i8 este un vehicul unic, care a fost construit de muncitori unici”, sunt cuvintele cu care managerul uzinei, Hans-Peter Kemser, își ia adio de la i8.
Nu a fost nici cel mai rapid și nici cel mai popular BMW, de-a lungul ultimului deceniu, dar primul plug-in hybrid din istoria BMW, i8, a jucat rolul de supercar în portofoliul bavarezilor.
Mai mult, cu un sistem de propulsie electrificat, cu o celulă a pasagerilor construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon, BMW i8 a fost un deschizător de drumuri. Sistemul hibrid care îl pune în mișcare, format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindi și de un motor electric, dezvoltă împreună 374 de cai putere și un cuplu de 570 Nm.
Alături de i3, i8 a pus bazele unui sub-brand.
În România, BMW i8 Coupe pornește de la 142.800 de euro, în timp ce i8 Roadster poate fi achiziționat cu un preț de pornire de 158.329 euro.
Deși era de așteptat ca o versiune de serie inspirată de conceptul Vision M Next să înlocuiască modelul i8 în gama BMW, se pare că proiectul nu a primit undă verde. Nemții de la auto motor und sport scriau luna trecută că criza provocată de pandemia de coronavirus a fost decisivă în acest sens.
Astfel, “BMW M Next va rămâne ceea ce este: un studio”, au spus sursele citate de jurnaliștii germani.