ULTIMĂ ORĂ – Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway pot fi comandate în România în curând. Informații și galerie foto completă

Publicat: 29 09. 2020, 07:48
Actualizat: 18 11. 2020, 21:06

Dacia a prezentat oficial la Paris noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. Grupul Renault are o surpriză pentru clienții români. Aceștia vor putea comanda noile mașini începând cu luna noiembrie.

GALERIE FOTO

Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway ajung în România mai devreme decât se așteptau fanii brand-ului. După 15 ani pe piață și 2,1 milioane de unități comercializate, cele trei propun o imagine nouă, dotări de top și o platformă nouă.

Desenate în colaborare cu designerii de la Technocentre din Franța, cele trei au atras deja atenția încă din primele imagini făcute publice în urmă cu trei săptămâni. Cu linii mai fluide și mai moderne, toate trei vor avea, în echiparea de bază, faruri automate cu fază scurtă și lumini de zi cu tehnologie LED și cu semnătură luminoasă în forma literei „Y”. Fluxul de lumină acoperă o distanță de 110 metri și o lățime de 24 de metri.

Din față, Sandero Stepway atrage atenția cu o grilă mai mare, cu inserții cromate deasupra farurilor și o capotă cu nervuri proeminente. Sunt elemente care o diferențiază complet de versiunea standard.

Dacia Logan va fi disponibilă cu jante de 15 sau 16 inci, în timp ce Sandero va putea fi comandată și cu jante de 16 inci.

Apare pe lista de dotări opționale pentru Sandero și Sandero Stepway, în premieră, o trapă panoramică cu acționare electrică. Aceasta va putea fi controlată cu ajutorul unui buton aflat în tunelul median.

GALERIE FOTO

Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway au crescut

Mașinile au crescut în lungime. Logan are 37 milimetri în plus, ajungând la 4.396 de milimetri și măsoară 1.848 milimetri în lățime, venind cu un plus de 115 milimetri. Sandero este acum mai lung cu 30 de milimetri, până la 4.088 de milimetri, și mai lat: 1.848 milimetri. Și Stepway a devenit mai mare. Este cu 10 milimetri mai lungă (4.099 milimetri) și cu 87 de milimetri mai lată (1.848 milimetri). Sandero Stepway este și singura care are o înălțime redusă față de precedenta generație: 1.535 milimetri, cu 80 de milimetri mai puțin.

Astfel, în noul Logan, pasagerii care iau loc pe bancheta din spate primesc un spațiu la picioare cu 42 de milimetri mai mare.

Sandero și Sandero Stepway se diferențiază acum radical. Sandero are o gardă la sol neschimbată, de 13,3 centimetri, în timp ce versiunea Stepway stă la 17,4 centimetri de sol.

Dotări impresionante pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway

Așa cum am putut observa în imaginile ajunse pe internet, mașinile vin cu un interior complet schimbat. Și da, Dacia confirmă. Logan, Sandero și Sandero Stepway vor avea frână de parcare electrică.

Bordul lui Sandero prezintă o inserție din textil, sub care se află un burete. Același material va îmbrăca și cotierele de pe portiere. Viitorii posesori de Logan, Sandero sau Sandero Stepway vor putea comanda contra cost și o cotieră individuală sau una centrală cu spațiu de depozitare de 1,5 litri.

GALERIE FOTO

Se regăsesc la bord scaune noi, cu suport lateral superior față de cel oferit de scaunele generațiilor anterioare. Volanul prezintă acum reglaje și pe înălțime, și pe adâncime. Ca la Clio și Captur, sistemul de sonorizare poate fi controlat cu ajutorul butoanelor aflate pe maneta aflată în partea dreaptă, în spatele volanului.

Maneta mai scurtă a schimbătorului de viteze asigură o utilizare mai ușoară acum.

Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway vin cu suport pentru telefonul mobil, indiferent de echipare

Clienții vor putea alege dintre trei sisteme multimedia. Media Control este versiunea entry-level și nu include un ecran tactil, ci un display digital TFT de 3,5 inci în consola centrală și suport pentru telefon în stânga acestuia. Telefonul se poate conecta prin USB sau Bluetooth la noua aplicație Dacia Media Control. Astfel, șoferul va putea utiliza sistemul direct pe telefonul său. Acesta va putea transmite comenzile și de pe volan. Media Control include și două boxe.

Sistemul multimedia intermediar este Media Display cu ecran tactil tactil capacitiv de 8 inci, orientat ușor către șofer și patru boxe. Acesta permite conexiune Bluetooth și este compatibil cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.

Versiunea de top Media Nav vine cu navigație și conexiune wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio include șase difuzoare.  Două mufe USB se regăsesc la bord, cea de-a doua fiind opțională.

GALERIE FOTO

Tot opționale sunt, în gama Logan, măsuțe rabatabile, montate pe spătarul scaunelor din față. Acestea au o lungime reglabilă cu 70 de milimetri, o dotare tipică modelelor premium.

Sub ecran se regăsesc comenzile climatizării.

Portbagajul se poate deschide acum și din cheie. Dacia Logan oferă un volum de 528 de litri, plus 18 față de generația precedentă. Noul Logan vine cu un kit de compartimentare a spațiului de depozitare, care include panouri amovibile.

Sandero și Sandero Stepway au câștigat 8 litri, ajungând la 328 de litri. Viitorul posesor de Dacia poate primi opțional, în loc de cheia clasică, o cartelă în genul celei de la Renault.

Gama de motorizări a noilor Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway – Surpriza neplăcută pentru români

Prezentate sumar în trei fotografii, neînsoțite de informații tehnice, mașinile apar acum într-o galerie extinsă. Dacia dezvăluie și motorizările din gamele celor trei.

Românii ar putea avea o surpriză neplăcută la acest capitol. Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway vor avea doar versiunile SCe 65, TCe 90, TCe 90 CVT și TCe 100 ECO-G. SCe 65 va putea fi comandat în gama Logan și Sandero și aduce un motor de 1.0 litru cu trei cilindri, cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte.

TCe 90 are motor turbo de 1.0 litru, care poate fi cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte sau la una automată CVT (Transmisie variabilă continuă).

TCe 100 ECO-G vine cu motorul turbo de 1.0 litru cu trei cilindri și rezervor de GPL de 50 de litri. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu șase rapoarte. Dacia trece în contul acestei versiuni o autonomie impresionantă de peste 1.300 de kilometri.

Motorizările SCe 65, TCe 90 și TCe 100 ECO-G sunt echipate și cu sistem Stop&Start.

GALERIE FOTO

Surprinde absența din gamă a motorului diesel 1.5 dCi. Chiar dacă în România, propulsia diesel este încă apreciată de clienți, lucrurile stau altfel în Europa Centrală și de Vest. Costurile mari necesare pentru a face acest motor Euro 6d și restricțiile care se impun la nivel european motoarelor diesel i-au convins pe cei de la Dacia să ia decizia-șoc.

TCe 100 ECO-G va fi versiunea care va veni cu instalație de GPL din fabrică.

La baza celor trei se află platforma CMF-B, pe care sunt construite și Renault Clio și Captur. 20% dintre componente sunt preluate de la Clio. Platforma suportă și propulsie hibrid. Nu putem vorbi însă, la această oră, despre un sistem hibrid în gama Dacia. Acesta ar putea să-și facă apariția odată cu faceliftul modelului.

Dispare din gamă transmisia robotizată Easy-R, fiind înlocuită de o cutie automată CVT.

Moile Dacia Logan, Sandero și Stepway, cinci stele Euro NCAP?

Dacia a pregătit noile sale Logan, Sandero și Sandero Stepway pentru a obține rezultate bune la testele Euro NCAP. Logan II a fost notat cu trei stele, iar Sandero II cu patru. Noile generații ar putea spera la cinci stele. Motivul este reprezentat de lista lungă de dotări de siguranță.

Astfel, mașinile vin echipate cu șase airbag-uri, cu frânare automată de urgență Active Emergency Break (obligatorie la toate mașinile noi din 2021), activă la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h. Noile modele Dacia au patru senzori în față și patru în spate. Se regăsesc pe listă și o cameră de marșarier și un buton SOS în plafon pentru apel de urgență. Șoferul va beneficia și asistență la pornirea din rampă. Acesta va primi și asistență pentru unghiul mort, activă la viteze între 30 și 140 km/h. (vezi GALERIA FOTO).

Noi  senzori de presiune amplasați în uși detectează un impact lateral iminent și permit declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și laterale, pentru un plus de protecție la nivelul abdomenului, toracelui și capului. Mai mult, scaunele din față prezintă un cadru cu structură mai bună și tetiere cu o configurație specială, care atenuează șocul resimțit la nivelul capului, în cazul unui impact frontal.

Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway vor ajunge în showroom-uri la sfârșitul lunii noiembrie. Tot în luna noiembrie vom afla și prețurile celor trei.