Parcă vedem deja primele comentarii: “sunteţi idioţi! Cum puteţi să comparaţi coteţul ăsta cu un G Klasse?!”. Aşa a sărit lumea şi când a apărut Tesla. Cum putem s-o comparăm cu un E Klasse sau cu un A4 sau cu alt model (compact sau mediu). Iată că, în 2017, Tesla a depăşit Ford pe bursa americană la valoare capitalizată. Dincolo de speţa financiară, Tesla este o maşină pe care şi-o doresc în avans jumătate de milion de oameni într-o nişă care reprezintă 2% din piaţa globală. Acum înţelegeţi? Tesla a început ca un startup neameninţător, iar azi, Elon Musk, sudafricanul CEO, vrea să facă tuneluri intercontinentale de transfer cu 1.300 km/h. Şi, nu în ultimul rând, vrea să colonizeze Marte.
Startup-urile nu mai sunt surprize şi au apărut precum un protest la preţurile mari practicate de companiile tradiţionale, cu zeci, o sută de ani de experienţă. Vedem peste tot în lume, în toate segmnetele de clienţi şi în orice tip de producţie. Apar produse mai deştepte, accesibile şi deosebit de ingenioase în comparaţie cele care au un ditamai brand-ul pe ele. Dacă nu ne credeţi, intraţi pe Kickstarter – site-ul de crowdfunding care sprijină business-uri infant.
Bollinger este una dintre aceste companii despre care vorbim. Ca în cazul celor mai multe startup-uri, un trend american (a propos, Apple e un exemplu de startup pe când nici nu exista noţiunea asta), este o firmă din SUA. B1 e prima lor maşină şi e un SUV electric, 4×4, pe care îl comunică fix ca pe primul SUV electric 100%, 4×4. O să fie la vânzare ori cu baterii de 60 kWh, ori cu una mai potentă, de 100 kWh. În funcţie de opţiune, autonomia e ori de 180 km, ori de 320. La 220 de volţi, bateria mai mică se încarcă în 7 ore, iar cea mare în 12.
Motorul electric al lui B1 scoate 360 de cai şi 640Nm de la 0 rpm. Performanţele sunt de G Klasse AMG, de unde şi comparaţia noastră din titlu. SUT-ul (Sport Utility Truck) atinge 100 km/h în 4.5 secunde şi 200 km/h viteză maximă. Transmisia are diferenţiale blocante electronic faţă-spate şi moduri HI / LO cu multiplicare de 4 ori a cuplului în LO (50 km/h max.).
Bollinger B1 are 1770 kg şi poate remorca 2.750 kg. Detalii complete pe Bollingermotors.com, acolo unde vă şi puteţi înscrie la o rezervare. Preţul? … aproximativ 60.000$ – deloc rău pentru o maşină revoluţionară în segmentul ei şi “atât” de capabilă.
Autor Alexandru Banu