Uniunea Europeană ar putea începe să aplice taxe pentru mașinile electrice produse în China începând cu luna iulie a acestui an.
Taxele pentru mașinile electrice produse în China ar putea intra în vigoare mai devreme decât am anticipat. 2023 a cunoscut o creștere a mărcilor auto chineze în Europa. Pe parcursul anului trecut, șapte mărci noi au fost adăugate celor 23 aflate deja pe listele Vechiului Continent, relatează Motor1.
Conform analizei JATO Dynamics, mărcile chineze au înregistrat 322.000 de unități vândute în 2023, o creștere de 79% față de 2022, ducându-și cota de piață la un record de 2,6%, față de 1,7% cât era în 2022.
Creșterea în popularitate a mașinilor produse în China a dus la demararea unei anchete în această direcție. Astfel, în luna septembrie a anului trecut, Uniunea Europeană a pornit o investigație asupra subvențiilor oferite de statul chinez, care le consideră „nedrepte”.
Ancheta demarată de Uniunea Europeană ar trebui finalizată în luna noiembrie a acestui an, dar UE ar putea impune taxe provizorii încă din iulie.
Într-un document publicat pe 5 martie, Comisia Europeană a declarat că are suficiente dovezi pentru a demonstra că producția chineză de vehicule electrice a fost puternic subvenționată de stat.
Camera Chineză de Comerț s-a declarat dezamăgită alegerea factorilor de decizie europeni și că majorarea importurilor în 2023 a reflectat cererea în creștere de vehicule electrice în Europa. Mărcile europene precum Volkswagen, Mini, BMW și Mercedes, care își produc unele modele în China, ar putea avea de suferit în urma acestei anchete.
Unele mărci chineze caută să își deschidă fabrici în Europa, unde să producă mașini pentru piețele de pe Bătrânul Continent. Este cazul BYD, care în decembrie anul trecut a prezentat planuri pentru o fabrică în Ungaria. Același lucru este valabil și pentru SAIC, care se uită către Europa pentru a construi o viitoare fabrică.