Uniunea Europeană a stabilit care este durata de viață minimă a unui vehicul, conform normelor de poluare Euro 7. Iată câți ani trebuie să reziste o mașină nouă și câți kilometri ar trebui să parcurgă.
Conform reglementărilor adoptate de UE, noile norme de poluare Euro 7 sunt mult mai restrictive.
Acestea iau în calcul nu doar noxele, ci și nivelul de uzură al anvelopelor și frânelor mașinii.
Uniunea Europeană a introdus limite pentru nivelul de particule emis de anvelopele și frânele autoturismelor și vehiculelor comerciale.
Noile standarde de poluare Euro 7 de particule provenite din gazele de eșapament vor fi măsurate la nivelul PN10 în loc de PN23.
Astfel, pentru anvelope și frâne, emisiile vor fi măsurate conform standardului PM10 și vor fi impuse următoarele limite:
Pachetul de norme Euro 7 prevede și introducerea unor cerințe minime de performanță pentru mașinile electrice.
Astfel, durata de viață a bateriilor în cazul vehiculelor hibride și electrice trebuie să fie de:
Acordul prevede și instituirea unui pașaport de mediu pentru vehicule. Acesta va conține informații privind performanța de mediu la momentul înmatriculării.
Astfel, pașaportul mașinii va conține:
Proprietarii mașinilor vor avea acces la informații actualizate privind evoluția acestor parametri.
În plus, toți producătorii de automobile vor fi obligați să proiecteze vehiculele astfel încât să împiedice manipularea sistemelor de control.
Uniunea Europeană a stabilit prin noile standarde Euro 7 și o durată minimă de viață a vehiculelor.
Astfel, conform Consiliului European, durata de viață pentru autoturisme și vehicule de marfă (dube) noi este de:
„Cu Euro 7 ne propunem să reducem emisiile vehiculelor rutiere, nu numai în privința gazelor de eșapament, ci și la frâne sau anvelope. În același timp, ne propunem să ajutăm industria noastră să facă un mare salt către vehicule cu emisii aproape zero până în 2035”, a declarat Jordi Hereu i Boher, ministrul spaniol al industriei și turismului.