Uber se regrupează. Compania are 21 de zile pentru apel
UBER începe să fie alungată din ţările importante în care opera până acum. În pofida unor servicii de transport-pasageri infinit mai civilizate, problemele legate de eligibilitatea serviciului şi a actelor necesare desfăşurării activităţii încep să coste compania de ride-sharing. Asta ar fi prima problema, că serviciul nu se consideră de taximetrie, ci ride-sharing, una dintre pârghiile folosite pentru posibilitatea operării.
Londra este un alt mare oraş pe lista celor care au interzis UBER. Transport for London (autoritatea transportului în capital Angliei) spune că scopul principal este siguranţa pasagerilor. Angajaţii (şoferii) trebuie să respecte regulile în vigoare şi să demonstreze asta pentru a putea să-şi desfăşoare activitatea. Totodată, Transport for London spune că activitatea trebuie supusă licenţierii. În final, concluzia e că Uber London Limited (SRL) nu împlineşte condiţiile pentru licenţa de operator transport privat. UBER a fost acuzat în continuare că nu-şi ascumă o responsabilitate suficientă în raport cu condiţiile de siguranţă pe care trebuie să le respecte.
Serviciul de ride-sharing a declarat că decizia luată de Transport for London privează londonezii de o modalitate de transport accesibilă şi facilă. Şoferii celebrelor black cab au criticat UBER pentru nesiguranţa pe care le-o induce pasagerilor şi a adus în discuţie diverse cazuri de hărţuire sexuală. Angajaţii UBER, pe partea cealaltă, s-au plâns că lucrează mult şi că sunt plătiţi prost. Sadiq Khan, primarul Londrei, a spus pe Facebook într-un post că toate companiile din Londra trebuie să respecte regulile, mai ales când e vorba de siguranţa clienţilor. El e de acord total cu decizia TfL. UBER are acum 21 de zile pentru apel.