„Legislaţia şi normele adoptate la finalul lunii august prevăd clar că, după perioada de tranziţie care expiră la 1 noiembrie, platformele precum Uber trebuie să blocheze accesul şoferilor care nu au finalizat procesul de licenţiere. Dacă nu vom reuşi să implementăm schimbările, atunci atât noi, cât şi şoferii, riscăm amenzi sau pierderea licenţelor”, a declarat Nicoleta Schroeder, manager general Uber România.
Nicoleta Schroeder a adăugat că, dacă noua legislaţie ar intra în vigoare începând de azi, peste jumătate din numărul total de şoferi parteneri din România ar avea conturile blocate. O scădere drastică a numărului de maşini disponibile înseamnă un timp mai mare de aşteptare pentru utilizatori. „Mulţi dintre şoferii parteneri aleg să lucreze cu Uber sau să livreze mâncare prin Uber Eats pentru a-şi completa veniturile familiei sau să-şi îndeplinească un anume obiectiv, cum ar fi plata unor vacanţe. În plus, avem date conform cărora pentru o parte dintre şoferi, Uber este principala sursă de venit, ceea ce ne responsabilizează şi mai mult în a-i ajuta să nu piardă nicio zi de activitate”.
Uber a lansat campania Ultima Zi #1Noiembrie, care include o serie de iniţiative gândite să îndemne şoferii parteneri să finalizeze procesul de autorizare, astfel încât să nu aibă accesul blocat în aplicaţie după această dată. Campania implică creşterea numărului de angajaţi Uber care lucrează în Pipera, la Centrul de suport pentru şoferii parteneri, şi creşterea numărului de sesiuni de Q&A găzduite la acest centru. În acelaşi timp, Uber desfăşoară şi o campanie mai amplă de informare în cadrul căreia trimite e-mailuri şi notificări în aplicaţie.
Toate certificatele sunt eliberate de Autoritatea Rutieră Română (ARR), iar Centrul de suport pentru şoferii parteneri Uber din Pipera şoferii sunt ajutaţi să treacă prin întregul proces, cu excepţia testelor medicale.