Tuning extrem: o Skoda Octavia din 1963 a fost dotată cu un motor V8 de la BMW. Mașina a fost scoasă la licitație
Deși pare greu de crezut acest proiect a fost definitivat cu succes: o Skoda Octavia fabricată în anul 1963 are sub capotă un motor V8 produs de BMW.
Modelul produs în Cehia avea inițial un motor de 1.089 cmc cu 42 CP și a fost nevoie de modificări serioase pentru montarea propulsorului german de 4,4 litri.
O Skoda Octavia cu inimă bavareză
Prima generație Octavia a fost fabricată între 1959 și 1971, iar varianta sedan a fost produsă până în anul 1964 când a fost înlocuită cu modelul Skoda 1000 MB.
La începerea producției Skoda Octavia a fost dotată cu un motor de 1.089 cmc cu 42 CP, iar ulterior a fost introdusă o unitate de 1.221 cmc cu 55 CP.
Mai ales pentru că acest model a fost produs pentru o perioadă relativ scurtă și într-o țară comunistă la acel moment Octavia nu fusese concepută pentru a oferi performanțe sportive.
După preluarea companiei de către grupul Volkswagen în anul 1996 Octavia a fost reintrodusă în gama producătorului din Mlada Boleslav.
Modelul scos la licitație pe eBay este rezultatul unui proiect demarat de un pasionat în anul 2015 și acesta a reușit să monteze pe Octavia un propulsor V8 produs de BMW.
Mai exact este vorba despre modelul BMW 540i E39 cu an de fabricație 1997 dotat cu un motor de 4,4 litri cu o putere de 285 CP și un cuplu maxim de 420 Nm.
Înainte de adaptarea acestui motor pentru modelul Octavia din 1963 a fost nevoie de intervenții masive pentru ranforsarea șasiului și a caroseriei.
După modificările aduse mașina amintește vag de modelul inițial și la interior au fost montate scaune sport și ambinața este una specifică modelelor de curse.
Această Skoda Octavia puternic modificată a fost scoasă la licitație pe eBay și cine este interesat de ofertă mai poate licita până pe data de 26 februarie.
Cel mai puternic model Audi S8 din lume scos la vânzare tot pe eBay
Un cetățean bulgar susține că are cel mai puternic model Audi S8 din lume și e dispus să-l vândă dacă primește prețul cerut.
Autoturismul german a fost puternic modificat de o companie specializată în tuning și în anunțul de vânzare se oferă și dovada rezultatelor obținute pe standul de testare.
Mașina standard a fost fabricată în anul 2013 și când a ieșit de pe linia de producția avea sub capotă un propulsor V8 pe benzină TFSI de 4,0 litri cu o putere de 520 CP și un cuplu maxim de 650 Nm.
Cetățeanul bulgar susține că după ce a primit un tratament complet la o firmă specializată modelul Audi S8 pe care îl deține dezvoltă acum 1.200 CP și are un cuplu maxim impresionant de 1.350 NM!