Trotuarele de pe Fabrica de Glucoză au o mare problemă. Mai exact, trotuarele și pistele de biciclete nu au lățimea corespunzătoare, fapt ce a umbrit momentul inaugural al noii artere care ar trebui să rezolve problema traficului din zona Pipera. Primăria corectează această problemă prin asfaltarea alveolelor pentru copaci.
Intră în Galeria FOTO
Potrivit Asociației Metrou Ușor, trotuarele și pistele de biciclete de pe șoseaua Fabrica de Glucoză sunt mult mai înguste decât prevede legislația.
„În multe zone, trotuarul practicabil este redus la doar câteva zeci de centimetri sau obstrucționat în totalitate de echipamente tehnice, alveole pentru copaci, stâlpi de iluminat sau stații de autobuz. Dacă unui părinte cu cărucior pentru copii îi va fi greu să folosească trotuarul, unei persoane imobilizate în scaun cu rotile îi va fi imposibil. Toate acestea se petrec într-o zonă ce se va dezvolta semnificativ în următorii ani.
Pistele de biciclete au fost construite practic pe trotuar, fără să se țină cont greşelile trecutului. Majoritatea pistelor trasate pe trotuare au fost declarate ilegale şi închise de Brigada Rutieră de-a lungul anilor, întrucât erau un pericol pentru biciclişti şi pietoni. Pista de pe Fabrica de Glucoză riscă să urmeze cursul pistelor nou-construite, dar deja închise, de pe Șos. Pantelimon sau Liviu Rebreanu”, se arată într-o postare pe Facebook a Asociației Metrou Ușor.
Aceste probleme au fost semnalate la momentul inaugurării noii artere din zona Pipera, dar primarul Capitalei Gabriela Firea a respins aceste observații, spunând că „se caută chichițe”. Acum, primăria Bucureștiului a început corectarea acestor probleme. Imaginile postate pe Facebook de utilizatorul Geo George arată cum alveolele pentru copaci de la șoseaua Fabrica de Glucoză, proaspăt inaugurată, sunt asfaltate pentru a lărgi trotuarele extrem de înguste. Asociația Metrou Ușor critică Primăria Municipiului București pentru că „elimină copacii pentru a remedia trotuarele neconforme de pe Fabrica de Glucoză”.
Asociația Metrou Uşor a trimis autorităților și o serie de propuneri concrete, rapid de implementat şi care să nu afecteze deloc spațiul verde de pe noile trotuare ale şoselei Fabrica de Glucoză.
1) scoaterea parapeților din beton ce delimitează sensurile de trafic auto;
2) reducerea lățimii benzilor auto la 3 metri;
3) mutarea pistelor de biciclete de pe trotuar pe carosabil, separate prin bordură;
4) redarea trotuarului în întregime pietonilor.