Trenul dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va funcţiona în 2020. Ce se întâmplă cu magistrala 6 de metrou
Proiectul trenului care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă va fi finalizat şi va funcţiona în 2020, înaintea Campionatului European de Fotbal, a declarat joi ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la B1 TV.
„Am licitaţie cu câştigător dat pentru amplasarea de dublare de cale ferată, am studiul de fezabilitate deja primit, recepţionat, în 3 săptămâni lansăm licitaţie pentru utilaje pentru a se lucra simultan la fiecare stâlp”, a spus ministrul, despre un proiect „despre care nimeni nu crede că se va finaliza”.
Ministrul a vorbit şi despre proiectul de metrou Bucureşti-Otopeni, unde a spus că se confruntă cu greutăţi şi care va fi realizat în parte cu finanţare UE şi în parte cu finanţare din partea Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA).
„Comisia Europeană, directoratul care are grijă de fondurile UE în România, după ce au deja confinanţare cu banca japoneză de 300 milioane de euro au aflat că metroul e bun doar până la staţia Tokyo. Şi îngerul nostru păzitor care are grijă de noi şi ne vorbeşte despre fonduri europene a spus că e bine aşa. Nu dau nume că acolo nu e pe persoană fizică, e directoratul CE. Am propus băncii japoneze să cofinanţeze cealaltă porţiune de metrou. Dacă puneam grămădă banii europeni cu cei japonezi nu mai ştiam după ce procedură să facem licitaţia. Ne-au făcut un serviciu cei de la Bruxelles că ne-au rupt în două proiectul. Acum e doar până la mall”, a spus ministrul.Ministrul a apreciat că primul segment care va fi dat în folosinţă va fi cel dintre Complexul Comercial Băneasa şi Otopeni.
Tokyo este o staţie care se va afla Sectorul 1, între DN1 şi Complexul Comercial Băneasa. Termenul estimat de punere în funcţiune este a doua jumătate a anului 2021.
Ministerul Transporturilor şi Ministerul Fondurilor Europene au transmis Comisiei Europene, la data de 9 noiembrie 2018, cererea de finanţare pentru proiectul Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni. Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).
Linia de metrou are o lungime de 14,2 km şi 12 staţii.
Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023. Lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt programate să înceapă anul viitor.