Trenul care face legătura între Aeroportul International Henri Coandă și Gara de Nord tocmai a pornit. Printre primii pasageri se află președintele Klaus Iohannis. Este însă, doar un test. Linia de cale ferată va fi dată în folosință abia în decembrie.
Este singura linie nouă de cale ferată construită din 1984. La deplasarea de test au participat președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
“Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că și aici au trebuit să treacă 13 ani pentru dezvoltarea acestui tronson”, a declarat Orban.
Noua structură cuprinde un sector de cale ferată simplă pe o lungime de 2,95 kilometri cu trei podețe, un viaduct de 1,52 kilometri cu 37 de pile și o culee, care traversează Drumul Național 1 și o stație pentru călători cu linie dublă la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Președintele insistă ca autoritățile să folosească banii europeni.
Aceasta a fost doar o deplasare de probă. Calea ferată care face legătura între Aeroportul Internațional Henri Coandă și Gara de Nord din București va fi dată în folosință, promit autoritățile, pe 12 decembrie. Din acel moment, călătorii vor putea parcurge această distanță în mai puțin de 20 minute. Ministrul Transporturilor promite o durată de 17 minute pentru a ajunge de la un capăt la celălalt al noii linii de tren. Timpul de așteptare însă, va fi de aproximativ 50 de minute.
Linia de cale ferată trebuia să fie finalizată până la debutul Campionatului European de Fotbal 2020, amânat din cauza pandemiei de coronavirus.
Klaus Iohannis a participat, săptămâna trecută, la inaugurarea Magistralei M5 care unește cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei și la inaugurarea tronsonului Iernut-Chețani din cadrul Autostrăzii Transilvania de 18 kilometri lungime.