Constructorii auto coreeni Hyundai și Kia au ajuns la o înțelegere în cadrul unui proces colectiv în valoare de 200 de milioane de dolari. Acțiunea care s-a petrecut în SUA a pornit de la numărul mare de furturi ale acestor vehicule.
Internetul este vast, permițând utilizatorilor săi să răspândească informații care sunt, câteodată, dăunătoare. Acesta este și cazul unor provocări pe TikTok și YouTube, care vizau furtul mașinilor fabricate de Hyundai și Kia. Internetul a descoperit o slăbiciune a mașinilor menționate fiindcă unele modele nu sunt echipate cu imobilizator auto antifurt. Acest dispozitiv ar fi avut rolul de a bloca anumite funcții ale motorului pentru a preveni pornirea neautorizată a mașinii. Astfel, mulți au profitat de aceste informații pentru a ajunge virali pe rețelele de socializare.
Înțelegerea acoperă până la nouă milioane de proprietari de autovehicule și prevede o sumă de 145 de milioane de dolari. Grupul Hyundai-Kia ar putea plăti până la 6.125 de dolari pentru fiecare persoană a cărei mașină a fost complet pierdută, respectiv 3.375 de dolari pentru daunele aduse vehiculului și bunurilor personale. Companiile vor acoperi și costurile pentru închirierea unei mașini, cheltuielile de taxi și cele pentru transportul în comun.
În februarie, constructorii auto coreeni au transmis că vor oferi actualizări de software pentru cele aproape nouă milioane de vehicule americane care nu dispun de dispozitive de imobilizare antifurt. Însă pentru proprietarii mașinilor care nu permit instalarea unor astfel de actualizări, grupul Hyundai-Kia va oferi până la 300 de dolari pentru achiziționarea de dispozitive antifurt precum încuietori de volan sau cu rol de descurajare a furtului.
Incluzând costurile legate de instalarea sistemelor software antifurt și plățile pentru alte măsuri, cheltuielile totale ale înțelegerii se învârt în jurul sumei de 200 de milioane de dolari, în funcție de numărul de proprietari care participă.
Mai multe orașe mari au dat în judecată constructorii auto din cauza furturilor. Printre acestea se numără St. Louis, Missouri, Cleveland, Ohio, San Diego, California, Milwaukee, Wisconsin, Columbus, Ohio, Baltimore și Seattle. În urma videoclipurilor de pe TikTok făcute pe acest subiect au rezultat cel puțin 14 accidente raportate și opt decese în SUA, relatează CNN.